2.8

Kommissarie Morse - Det förlovade landet

Morse och Lewis åker till Australien där en före detta fånge har fått ett nytt liv och identitet efter att ha vittnat mot en annan kriminell man. Det visar sig snart att gangstervärldens boss har fått reda på fångens nya liv och identitet.

Originaltitel Inspector Morse - Promised Land
Alternativ titel Inspector Morse in Australia
Regissör John Madden
Manus Julian Mitchell
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, James Grout, Con O'Neill, Rhondda Findleton, John Jarratt, Noah Taylor, Paul Hunt, Max Phipps, Vanessa Patterson

mammene
2020-08-18
Vid en omtitt så har jag inte så mycket att tillägga, när jag ser det en andra gång så ser jag det på ett annat sätt, mer i detaljer. Morse har ett väldigt ojämnt humör, man kan tycka att han är väl vresig mot Lewis, men visar också känslor för honom. Morses största fiende är nog Morse själv och han finner tröst i operans värld, i motsats till Lewis som lever här och nu,då och då snuddar deras världar vid varandra, så fint att de kan mötas ibland. 2013-07-14 Ett bra avsnitt där Morse och Lewis fick vidga sina vyer. Det gick inte spikrakt för Morse denna gång, den stackarn var ju tvungen att dricka jouce, men med en alltid tålmodig Lewis vid sin sida.

2015-09-18
Helt ok.
yrkeschaufföre
2010-11-02
Dags för lite semester... Förr eller senare kommer det något sånt här i alla serier. Oftast brukar de vara värdelösa men de här historien var trots allt lite småspännande.
Rele
2009-09-19
Här har vi en svag Morse film.
goeran
2009-09-15
Lite småtråkigt avsnitt!
MaraJade
2009-09-13
Morse down under! Ett hyfsat bra avsnitt.
AsianDawn
2009-09-13
Oväntad svag. Historien tar aldrig fart utan känns seg, speciellt när det inte finns något riktigt "pusselmord" för Morse att utreda. Den torftiga miljön hjälper inte heller.
Luciphere
2008-07-27
Ett tidigare fall - som lett till vittnesskydd för en familj - gör att Morse och Lewis reser till Australien. Även om Morse-serien givetvis normalt hör hemma i Englands typiska miljöer, så känns detta avsnitt uppfriskande. De dramatiska slutscenerna har dessutom rena vilda western-feelingen över sig. Storymässigt en ganska rak episod. Stark 3:a.
finkan
2008-07-15
sett för länge sedan, mkt bra serie