Kommissarie Morse - Keruber och serafer

Kommissarie Morse hamnar mitt i en tragedi när hans styvsysterdotter begår självmord. Morse tar tjänsteledigt och börjar undersöka orsaken till varför hon tog sitt liv.

Originaltitel Inspector Morse - Cherubim and Seraphim
Regissör Danny Boyle
Manus Julian Mitchell
Genre 90-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Liza Walker, Jason Isaacs, Charlotte Chatton, Charlie Caine, Anna Chancellor, Freddie Brooks, Sorcha Cusack, James Grout, John Junkin

2020-09-01
Här blev det väldigt personligt för Morse och då kom en annan sida av honom fram. Men det privata kan förblinda, då är det tur att Lewis ser det från en annan vinkel. 2017-04-27 Mer fart på Lewis än Morse här och deras samspel och kommentarer är så underhållande tex - Breaking and entering, Lewis? Yes sir. Get on with it then. Vilket par. Annars ett rätt personligt och allvarligt fall för Morse.

2015-09-21
Storymessig et av de svakere.
MaraJade
2009-10-18
Bra avsnitt som vanligt!
Luciphere
2007-11-30
Otypiskt Morse-avsnitt vars handling kretsar kring rejvpartyn, droger och självmord. Konservative Morse konfronteras med ungdomar och drogliberalism. Hör inte till höjdaravsnitten precis; ganska långtråkigt.