Kommissarie Späck

Kommissarie Mårten Späck har kallats till en brottsplats där regissören Harald Hamrell hittats genomborrad med knivar, gafflar, skedar och en högaffel. Till allas förvåning drar Kommissarie Späck slutsatsen att det rör sig om ett självmord. Späck ser kopplingar till andra självmord och konstaterar att kåren fått en galen seriesjälvmördare på halsen. Han kommer snart på andra tankar när hans råbarkade kollega Grünvald Karlsson hittar andra spår ? något som leder till något större än vad de kunnat ana. En ny kollega, superpolisen Irene Snusk kopplas inpå fallet. Tillsammans ska trion lösa ett av de viktigaste fallen i svensk kriminalhistoria.

Originaltitel Kommissarie Späck
Regissör Fredde Granberg
Manus Alexander Kantsjö, Daniel Ottosson
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Leif Andrée, Johan Hedenberg, Cecilia Frode, Kjell Bergqvist, Per Morberg, Jarmo Mäkinen, Omid Khansari, Harald Hamrell, Fredrik Lexfors, Lia Boysen, Ola Wahlström, Katarina Ewerlöf, Rolf Skoglund, Jan Mybrand, Marko Lehtosalo, Ulf Malmros, Göran Forsmark
Betygsantal 2095

Skapad 2019-10-05 av weng-weng
Harald Hamrell (spelad av Harald Hamrell) mördas brutalt i sitt eget kök med allt från sushikniv till pepparkvarn. Polisen hittar en piratkopierad film på honom och plötsligt råder ingen tvekan ...   Läs mer »

2018-11-19
Oj, hade totalt glömt bort den här filmen och det är jag glad över. För den är totalt värdelös...
2018-11-18
Något överdriven blir den ju emellanåt men annars är detta en helt okej film.
päronanton
2018-03-31
Alltså, visst den är rolig på sina ställen, men annars är det en film du ser en gång sen räcker det. Det blir för mycket av allting.
2017-10-24
funkar som underhållning
Jamesa
2017-05-01
Ganska kul faktiskt i sina stunder.
spelnisse86
2016-02-02
Har sett den en gång och det får räcka för min del. Känns som dem gör narr av Beck och Gunvald.. som tur var så kom den aldrig till samlingen. Men undrar om det finns någon som ger den 5/5? undrar vilken smak den personen har i så fall.
energitjuven
2016-01-15
Har vanligtvis otroligt svårt för denna typ av filmer, men ändå tyckte jag att den gjorde ett okej jobb att göra mig intresserad och ett skratt då och då.
Tatty
2015-08-28
Okej film. Smårolig i vissa stunder men annars tyckte jag den var lagom fjantig ändå.
Danne-Danger
2015-07-20
Häpnadsväckande att lilla Sverige kan frammana slap-stick av samma kaliber som Nakna Pistolen och Laddat Vapen 1.
2015-01-18
Jag visste redan innan jag valde att se detta att det skulle vara en dålig film. Det är dock en skillnad, i alla fall för mig, mellan dåligt= uselt och dåligt= dumt. Detta är dåligt på ett medvetet dumt sätt då man öser för fullt för att driva med svensk polisfilm på sätt som liknar Nakna Pistolen-sättet. Att driva med svensk polisfilm får väl anses som ett öppet mål men jag kan inte hata det då så många välkända svenska skådespelare är med här. Det är dåligt men jag log här och var. 2-