1.4

Kommissarien och havet - Den inre kretsen

Svensk-tyskt kriminaldrama från 2008. Ett stort byggprojekt ska snart ta sin början på Gotland men när dottern till arkitekten hittas mördad på byggplatsen stoppar man planerna. Tillvägagångssättet pekar på att det är ett ritualmord och misstankarna faller på en grupp asadyrkare som är kritiska till bygget. Samtidigt visar polisens undersökningar att allt inte gått rätt till vid anskaffandet av tillståndet för bygget och spåren leder till den arkeologiska institutionen. Jakten på mördaren drar i gång en kedja av händelser som kan komma att kräva fler liv.

Originaltitel Der Kommissar und das Meer - An einem einsamen Ort
Regissör Anno Saul
Manus Henriette Piper
Genre Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Walter Sittler, Sólveig Arnarsdóttir, Andy Gatjen, Inger Nilsson, Paprika Steen, Peter Haber, Ola Rapace, Tuva Novotny, Frida Hallgren, Jonas Karlsson, Nikolaj Lie Kaas

2021-05-09
Men fy vad dålig den var! Snälla!!!
jonbo
2019-07-23
Nåt så fruktansvärt uselt. Blir ju extra uselt när det är inspelat för tysk publik och Haber pratar tyska i originalet men är dubbad i den svenska versionen tillsammans med några andra av skådisarna.
Xenox
2012-08-18
Riktigt dålig deckare.
booby
2011-12-19
Dålig film på många sätt. Skådespelet är skrattretande och man kan inte ens lätta på stämningen genom att säga "Jo, men den är ju ändå svensk". Dels räcker det inte att säga så och sen är den inte svensk rätt igenom. Men jag har sett värre.
DrUddakärlek
2010-08-01
Haha, ungefär så usel som det går att göra en film.
ninja
2010-06-30
Haha, Ola Rapace anabolrippade kropp på klippan!
kristianw
2010-05-29
varför var det ingen som sa i från?
vanmakt
2010-04-26
så groteskt usel!
kallewj
2010-03-20
På fullaste allvar den sämsta film jag sett sedan 2004
HerrNenne
2010-01-26
Nej. Och det är inte dubbningen som gör att det blir nej.