2.6

Kong: Skull Island

En udda samling äventyrare och militärer skickas tillsammans till en outforskad ö i Stilla havet, lika vacker som förrädisk. Vad de inte inser är att de är på väg rakt mot den mytiske Kongs område.

Originaltitel Kong: Skull Island
Alternativ titel Skull Island, King Kong: Giant from Skull Island
Regissör Jordan Vogt-Roberts
Manus Max Borenstein, Dan Gilroy, Derek Connolly
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Tom Hiddleston, Samuel L Jackson, Brie Larson, John C Reilly, John Goodman, Corey Hawkins, John Ortiz, Jing Tian, Toby Kebbell, Jason Mitchell, Shea Whigham, Thomas Mann, Eugene Cordero, Marc Evan Jackson, Richard Jenkins, Will Brittain, Miyavi, Allyn Rachel, Robert Taylor, Terry Notary

Rele
2019-08-24
En fantasy film. En blodig och ändå humoristisk äventyr. Jag ger stark tvåa.
Zebulonm
2019-08-06
Nä den var inte värst.
InzZzomnia
2019-04-22
Den ska ha cred för att den faktiskt lyckas få 119 minuter att kännas mycket kortare men förutom än det och att jag gillar Reilly är det inte mycket som är bra.
Hanness
2019-01-13
Helt OK.
daniel77
2018-09-30
Höjer ett snäpp efter omtitt. Ändå rätt trivsam i allt monsterbonk om man är på rätt humör.
martineden
2018-07-14
[rek. 2] Jag hade inte särskilt höga förväntningar på denna men överraskades faktiskt av hur bra den faktiskt är. Det är ju trots alten film centrerad kring att visa upp monster och actionsekvenser, dvs har inga djupare sociala ambitioner. Manus och regi är dock skickligt utförda och man anar en del nickar till APOCALYPS NOW, med 70-talsstämningen och Vietnamtematiken. Gillar stämningen och fotot och jag tycker att det är klokt att man maximerar tiden med de fina CGI-skapelserna. Visst, personerna är ganska platta och rutinartade, även om man gör försök till känslomässigast med John C. Reillys karaktär, med detta är att föredra framför misslyckade karaktärer som i GODZILLA (2014), där man försöker med att engagera tittaren med karaktärerna, men fullkomligt misslyckas. Inte särskilt djuplodande men en underhållande monsterfilm. Bra! 3
RichardEk
2018-06-30
Filmen i sig tillför inte genren något nytt, men är inte desto mindre en underhållande och visuellt flyhänt, förhållande muskulös äventyrsfilm. Vid det här laget har det blivit svårt att introducera monster som vi redan sett tidigare på ett effektivt sätt (detsamma gäller ju aliens, predators, T-Rex, Godzilla osv) men filmen utvecklas till lite av en berg-och-dalbana som gör sitt jobb. Inte lika suggestiv som Jacksons film och på så sätt inte lika minnesvärd, men fungerar som monsterunderhållning för stunden.
Björkman
2018-05-27
En positiv överraskning. Förväntade mig något mycket segare och mer b där allt är puttinuttigt, men istället blev det en snäppet allvarligare och slafsigare äventyrsfilm. Mer mystik hade höjt filmen ytterligare, men på det hela taget klart underhållande. Plus också för att filmen utspelar sig på 70-talet. Den lilla introfilmen med gamla historiska klipp från verkligheten förtjänar faktiskt även den att nämnas.
skitbad
2018-04-18
Filmad i fantastiska omgivningar, tyvärr är det inte mycket mer än så som är någon behållning...
CanadianMoose
2018-04-13
Uueh. Kong visas i första scenen och sen är spänningen borta.