2.9

Kör hårt, Marlowe!

Efter att just ha släppts ut från fängelset har gangstern Moose Malloy bara en tanke i huvudet: Att finna sin försvunna flickvän Velma. Ett svårlöst uppdrag som kräver sin man, och Moose anlitar därför den bäste privatdeckaren som går att få, Philip Marlowe.

Originaltitel Farewell, My Lovely
Regissör Dick Richards
Manus David Zelag Goodman
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 70-tal
Skådespelare Harry Dean Stanton, Sylvester Stallone, John Ireland, Sylvia Miles, Charlotte Rampling, Robert Mitchum, Anthony Zerbe, Cheryl Smith

Zebulonm
2015-04-26
Ganska ok men förutsägbar...
themodest
2013-09-13
Jag skulle inte påstå att jag fann den långtråkig men det finns flera anledningar till att den inte håller. En av dem är att Mitchum är för gammal. Jag köper helt enkelt inte en Marlowe som är närmare 60 år!
Czechflash
2012-06-03
Trevlig, klart trevlig noir-remake som har skönt kvick dialog och bra karaktärer. Klart bättre än The Big Sleep som gjordes några år senare och som kändes desto sömnigare.
Blink182
2010-10-22
Stallones del var rätt rolig. Inget större fel på filmen men jag kände mig rätt uttråkad. kanske bättre andra gången jag ser den.
Bomkia
2007-04-15
Underhållande nyinspelning av Raymond Chandler-boken Farewell, My Lovely som också låg bakom Murder, My Sweet (1944). När jag betygsatte den klagade jag över att Dick Powell inte är i närheten lika cool som Bogart - och det får jag nog klaga på här också. Mitchum är bra, men inte i Bogartklass. Och manuset är lite smårörigt. 3+
naiiv
2003-08-23
sylvester stallone? jag måste ha somnat. det var inte svårt till den här filmen. men den var alldeles acceptabelt bra!