3.6

Krig och fred 2

Den andra filmen i Bondartjuks filmatisering av Lev Tolstojs epos "Krig och fred". Här med fokus på den unga Natasja Rostova som finner kärleken men också sätts på ett tufft prov.

Originaltitel Vojna i mir II: Natasja Rostova
Alternativ titel War and Peace 2
Regissör Sergej Bondartjuk
Manus Sergej Bondartjuk, Vasilij Solovjev
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Oleg Tabakov, Kira Golovko, Sergej Bondartjuk, Anatolij Ktorov, Vjatjeslav Tichonov, Ljudmila Saveljeva, Viktor Stanitsin, Sergej Jermilov, Irina Gubanova, Antonina Sjuranova, Irina Skobtseva, Vasilij Lanovoj, Oleg Jefremov

Dele
2016-08-14
Mycket välgjort filmhantverk, som ger mig mer upplevelse än själva innehållet i sig.
lekke
2010-01-28
Ett mer fokuserat hantverk än första delen, där fotot inte är lika spretigt och historien mer konkret. Drama! Innehåller en magnifik balscen som nog bara tangerats av "Den ryska arken" ett trettiotal år senare.
Hangaround
2009-08-05
Jag har aldrig varit förtjust i unga Rostovas karaktär och lutar mig således tillbaka under 100 minuter och väntar på alla ska rasa samman. Filmen försöker hårt, men lyckas inte annat än att kika ned i det stora bråddjup i den ryska folksjälen Tolstoj öppnat vid det här laget i boken.
thegoodold
2008-01-15
Snäppet vassare än del ett, mycket för att handlingen är mer fokuserad. Överlag fina skådespelarprestationer.
LillaBlåaMus
2007-03-08
Den bästa delen
Unleashed747
2006-08-05
Genomgående fint drama med bra skådespel. Precis som i första delen finns förstklassig musik och fantastiskt foto. Dock ej lika bra som föregående del.
Ihsahn
2006-05-30
andra delen i Bondartjuks epos har en mer fokuserad handling än första delen och är därför mycket bättre. Kameran används mjukare och framkallar inte åksjuka och Lyudmila Savelyeva är alldeles underbar som den unga Natasha.
goeran
2006-04-20
Väldigt vackert och njutbart; det här får nog verkligen anses vara tidernas kostymfilm. Både balscenerna och naturbilderna är underbara. Bra skådespelare över lag.
arvidsollenby
2005-10-07