2.6

Krigets regler

Terry Childers är en flerfaldigt dekorerad marinofficer, som varit med i både Vietnam, Beirut och operation Ökenstorm. Kort sagt han är en hjälte. Nu står han plötsligt inför krigsrätt, anklagad för att ha beordrat en massaker på oskyldiga. Childers anser sig dock oskyldig och vänder sig till sin gode vän advokaten Hayes Hodges för att få hjälp. Hodges är inte direkt någon stjärnadvokat men fullständigt lojal mot sin vän och Vietnampolare Childers. Hodges märker dock att Childers förflutna inte är så fläckfritt som han först trodde.

Originaltitel Rules of Engagement
Regissör William Friedkin
Manus Stephen Gaghan
Genre Drama, Action, Thriller, Krig, 2000-tal
Skådespelare Tommy Lee Jones, Samuel L Jackson, Ben Kingsley, Anne Archer, Guy Pearce, Blair Underwood, Philip Baker Hall, Bruce Greenwood, Dale Dye, Amidou, Mark Feuerstein, Richard McGonagle, Nicky Katt, Ryan Hurst, David Graf, Gordon Clapp

2021-07-07
Nä, denna var ju skittråkig...
2016-10-23
Skitkass!
mugabe
2015-04-02
Fan, vilken smörja.
2014-11-30
Rules of Engagement är en av de där filmerna som man alltid se i lådorna med filmer "2 för 99kr" men som jag alltid har skippat eftersom den helt enkelt aldrig har lockat. Nu såg jag den dock på TV och gillade vad jag såg men det krävs nog att man som mig gillar rättegångsdraman. Det är Sam Jackson och Tommy Lee Jones som lyfter filmen.
Kungen
2013-12-18
Det här var riktigt riktigt dåligt. När hela folkmassan skjuter mot ambassaden så blir det ju bara parodiskt.
dudson
2013-03-02
Jackson var lite väl trigger happy i denna film..tur Tommy lee finns att ordna upp i blods sörjan..
Xenox
2012-08-03
En positiv överraskning. Krigsscenerna är riktigt välgjorda och rättegångsscenerna är väldigt spännande och intressanta. Dessutom är skådespelarna otroligt bra, speciellt Jackson och Jones.
Purp
2010-05-16
Mycket bra film, bra stridsscener och spännande rättegångsscener.
ekback
2010-01-23
Spännande, jobbig, bra, dålig, ja lite blandat helt enkelt. Resultatet är en helt ok film, men inget man kommer ihåg mycket av i efterhand.
AddeColciago
2009-08-20
Riktigt bra. Flagviftandet hör till och blir faktiskt inte alls speciellt skitnödigt, som det tenderar att bli i denna typ av film. Tommy Lee Jones är rutinerad och jag njöt i det lilla av att se han i rättsalen. Dock var Guy Pearce helt värdelös. Noll trovärdighet. Stark trea!