3.4

Kung Fu Hustle

Sing, en kringdrivande hopplös gangsterwannabe vill visa sig värdig som medlem av Yxgänget - ett gäng höghattade yxsvingande galningar - för att komma upp sig i världen. När gänget vill ta kontroll över en till synes hjälplös gränd fylld med udda karaktärer räknar de inte med att vissa boende är forna kung-fu-mästare. Men framförallt räknar ingen med Sing.

Originaltitel Gong fu
Alternativ titel Kung Fu
Regissör Stephen Chow
Manus Tsang Kan-cheung, Stephen Chow, Huo Xin, Chan Man-keung
Genre 2000-tal, Action, Komedi
Skådespelare Stephen Chow, Yuen Cheung-yan, Lam Suet, Yuen Wah, Yuen Qiu, Xing Yu, Leung Siu-lung, Lam Chi-chung, Feng Xiaogang, Huang Shengyi, Chan Kwok-kwan, Tin Kai-man

Skapad 2019-11-21 av
Efter framgångarna med ”Shaolin Soccer” har Hong Kong-stjärnan Stephen Chow blivit en rejäl publikdragare även utanför Asien. I sin nya film ”Kung Fu Hustle” fortsätter han i samma stil som ...   Läs mer »

dudson
2018-06-15
Grymt flippad film. Inte lik någon annan. En rejäl upplevelse som endast kan utföras i Hong-Kong. Priset tar ändå den kedje rökande haggan med papilotter i håret hahah#)")
Bomaniac
2017-12-17
Snygg och skruvad. Men inget som engagerar.
2017-10-18
Litsne
2015-11-18
Eftersom en kompis tyckte att den var bra så såg jag hela 22 min innan jag stängde av. Jag antar att det skall vara en parodi på andra "asiater-sparkar-ned-hundratals-bad-guys"-filmer. Det visade sig att parodin är ännu sämre än originalen.
mysmanne
2015-08-19
Humor som är så dålig att den blir rolig. Liknar inget annat jag set i alla fall.
Robodan
2015-05-23
Som en blandning av kung fu-action, buskis, tecknad film och slapstick. Det blir en enda röra av humor, rent flams, coola scener, vackra scener och en del kassa scener. Totalt sett tycker jag det skruvat sköna tar hem segern.
BrutusBeefcake
2015-05-06
Trots en riktigt, riktigt bra scen (fighten med musikerna) så är Kung Fu Hustle varken rolig eller imponerande. Tråkigt våld och med extremt mycket och extremt ful CGI gör att jag tröttnade ganska snabbt och var tvungen att se filmen i inte bara en eller två, utan tre omgångar. En av de största besvikelserna jag varit med om. (5-/15)
Jämte
2015-04-06
Skitrolig film! Skrattade högt flera gånger. Väldigt skruvad med alla kampsportsfighter och man får nog töja på sina krav vad gäller realism. Men överlag en riktigt rolig film.
Solidus
2015-03-31
Skruvad actionkomedi som kan beskrivas bäst som en serietidning som har kommit till liv. Det är både snyggt och underhållande och filmen är medveten om vad den vill. Det här är inte någon seriös Kung Fu-film, som t.ex. "Hero", utan "Kung Fu Hustle" fungerar mer som en parodi på genren. En härlig upplevelse att ta del av om man är på det rätta humöret, vilket jag var.
2014-11-10
Förutom några få scener som fick mig att skratta rakt ut hejdlöst så är denna film bara visuellt ögongodiset. Inget fel med det om man kan kombinera det med en någorlunda handling. Handlingen är dock väldigt, väldigt tunn. Jag hade gärna sett att den lilla söta kärlekshistorien hade fått ett litet större utrymme. Dock bättre än Siu Lam Juk Kau. 2+