3.2

Kung Fu Panda

Po är en slö Panda som tillbringar dagarna med att lata sig och göra ingenting. Hans behagliga liv tar dock raskt slut när hans hem, Fredens Dal, måste räddas från en ondsint inkräktare, snöleoparden Tai Lung. Po tvingas lära sig slåss och bli en Kung Fu Master.

Originaltitel Kung Fu Panda
Regissör Mark Osborne, John Stevenson
Manus Jonathan Aibel, Glenn Berger
Genre 2000-tal, Animerad, Action, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Jack Black (röst), Jackie Chan (röst), Dustin Hoffman (röst), Lucy Liu (röst), Ian McShane (röst), Angelina Jolie (röst), Seth Rogen (röst), Michael Clarke Duncan (röst), Dan Fogler (röst), David Cross (röst), James Hong (röst), Randall Duk Kim (röst)

Skapad 2008-07-18 av MelvinUdall
Pandan Po bor och jobbar tillsammas med sin pappa, gåsen Mr. Ping, i deras nudelrestaurang. Egentligen är dock hans stora passion Kung Fu, som han dessvärre inte är någon hejare på. Av vad som v...   Läs mer »

2018-03-07
Jösses vilket dravel!!!
2017-10-18
kul
Applekingen
2017-08-27
Filmen är jäkligt rolig och har många ljusa stunder. Storyn var ok. De bra animationerna samt musiken gör att den här filmen får en 5:a.
2004Orre
2017-03-10
Jätte bra film.
myslas
2016-03-17
Snygg, men har få riktigt roliga moment och är mest en massa fighting-scener staplade på varandra. Dåligt manus.
Lord-Antedel2
2016-01-06
Jag tvekade lite att ge den här en 4'a. Men sen kom jag på "jackie chan" mannen som fick spö av kung fu legenden är ju med här, och då fick den en 4'a. För vita män och Kineser behöver samarbeta mer och strunta i vart man kommer ifrån och hur man ser ut, så, det är en solklar 4'a. Och framförallt, så visar filmen även att om man är svart och vit, så kan man bli accepterad. Så. En solklar 4'a som sagt.
BrutusBeefcake
2016-01-04
Egentligen inte alls rolig men den har något förbannat lustigt över sig hela tiden, simpel och standard story som ändå fungerar bra. Jag hade en trevlig stund helt klart. (8/15)
wiberga
2015-04-28
Störde mig på alla fettskämt och det eviga slagsmålsscenerna. Var mysigast i början.
2015-01-08
En film som lägger sin tyngd på slapstick och "fat-jokes" vilket inte är det minsta originellt eller roligt. Denna film är långt från de filmer som Pixar lyckas skapa och hos Dreamworks så hamnar denna film en bit efter Madagascar, Shrek och t.om. Over The Hedge. Viss charm går dock att hitta här. 2+
LTT86
2013-08-20
Måste erkänna att jag inte gillade Den första Kung Fu Panda filmen. Jack Black lät som om han hade rolig och gjorde en bra jobb, men den här filmen är så.... ointressant.