1.9

Kung Ralph

När hela den brittiska kungafamiljen dödas av misstag blir den enda arvingen den grovhuggne amerikanske pianisten Ralph Jones. Han ska skolas in i rollen som kung, men Ralphs folkliga vanor blir mest till bekymmer.

Originaltitel King Ralph
Regissör David S Ward
Manus David S Ward
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare John Goodman, Camille Coduri, Peter O'Toole, John Hurt, Richard Griffiths, Leslie Phillips, James Villiers, Joely Richardson, Julian Glover, Judy Parfitt, Rudolph Walker, Niall O'Brien

2017-12-22
lite humor finns ju, men annars ganska löjlig koncept, men rojalistiskt trams!
2016-09-18
En bra, rolig och underhållande komedi med John Goodman. Något mästerverk är det ju inte men den är ändå väldigt bra.
jonassjohnson
Dutch
2015-12-22
Fin kung, bra musiksmak.
2015-02-03
Än idag blir jag glad när John Goodman finns i rollistan i en film. Han har charm och utstrålning som vinner över mig oavsett om han spelar karaktärer man ska tycka om eller hata. Här får vi en lite kul och underhållande historia som inte gör mycket väsen om sig men som sagt har vi Goodman som är bra och i hans sällskap legendarer Peter O'Toole och John Hurt. 2+
eliastheman
2014-04-24
så dålig är den ju inte! väldigt run of the mill dock
NoWireHangers
2013-11-19
Stundvis småtrevlig enligt standardmall, men lite väl långsökt handling och inga riktiga höjdpunkter. 2+
Gigi1943
2012-10-14
SUCK!
Xenox
2012-07-18
Svag fyra. Jag tycker att den är riktigt rolig. John Goodman spelar bra.