2.2

Kungliga Johansson

Militärfars där Thor Modéen spelar manskapsplågaren sergeant Persson. I handlingen förekommer bla skumma spioner som är på jakt efter hemliga flygplansritningar.

Originaltitel Kungliga Johansson
Regissör Sölve Cederstrand
Genre Komedi, 30-tal
Skådespelare Thor Modéen, Erik 'Bullen' Berglund, Annalisa Ericson, Håkan Westergren, Carl Barcklind, Anna-Lisa Baude, Eric Barclay

DrVergerus
2014-10-23
Sevärd, förstås mycket tack vare mästerlige Modéen. Även alltid en njutning med Annalisa Ericson.

2014-09-21
Halvskojigt. Thor Modéen är alltid Thor Modéen. Utan honom skulle hela filmen kollapsa helt. Exakt vart satiren riktas vet jag inte helt säkert, men... Ja, det är ju småtrevligt och mot slutet blir det lite häftig action också. Dessutom: Naken karl visas upp bakifrån. Det hör sannerligen inte till vanligheterna under svensk 1930-talsfilm.
MsA
2006-06-23
jaa djonipony slutar inte att förvåna med sina rätt så inkompetenta kommentarer :D
ninja
2004-10-06
öhm...men dem pratade ju så när filmen gjordes?
djonipony
2004-01-28
"skvadron'n" - åter igen glömmer gamla människor att uttala bokstaven "E". tjejen så: "Har ni inte hört den där nya? -Havajjan Driiim"? (bra engelska). "banditer, fähundar, lymlar" - allvarligt... astråkig film med töntigt språk.