2.9

Kungligt bröllop

Ett danspar bestående av syster och bror åker till London för att uppträda i samband med Elizabeth II och Philips bröllop. Även syskonen hittar den sanna kärleken.

Originaltitel Royal Wedding
Regissör Stanley Donen
Manus Alan Jay Lerner
Genre Komedi, Musikal, Romantik, 50-tal
Skådespelare Fred Astaire, Jane Powell, Peter Lawford, Sarah Churchill, Keenan Wynn, Albert Sharpe

92axha10
2019-02-26
Finns några imponerande dansnummer som är häftiga att se. I övrigt inte någon stark dansfilm.
KyLLo
2019-01-22
En tunn musikal. Försöker väl vara lite charmig som Singin' in the Rain, men är helt klart sämre.
Mikka
2012-01-26
Ingen höjdare. Manus är rätt så tunt och ointressant, och jag gillar inte alls Jane Powells sångnummer. Höjdpunkten är när Fred Astaires dansar i tak och väggar.
jagedina1
2011-10-29
Back to yesteryears-film. Barndomens idol Fred Astaire. Han är superbra
Antti
2010-02-28
Dansen var behållningen i filmen och fanns en hel del nummer som var helt otroliga, men storyn var väldigt ojämn och kändes stundtals väldigt krystad.
kennert
2009-05-31
Dansandet bra och även storyn för en gångs skull.
goeran
2007-10-29
En riktigt underhållande film; och Fred Astaires dansnummer är fantastiska.
MaraJade
2007-07-14
En rätt så ok handling men Fred Astaire är ingen favorit direkt och jag blir mest uttråkad av att se honom dansa och Jane Powell sångnummer är inga höjade direkt heller.
katwa
2007-06-12
Lite fånig historia men dansen är fin.
jep
2007-05-31
Medioker film men Astaires solonummer, framförallt den med klädhängaren, räddar den.