3.5

Kurt Cobain: Montage of Heck

Regissören Brett Morgen har fått tillgång till Cobains personliga arkiv och dokumentären innehåller ej tidigare släppt musik och konst skapad av Cobain själv. Morgen blandar Cobains personliga arkiv av musik, konst och aldrig tidigare visade hemvideofilmer med animationer och intervjuer från hans familj och vänner, inklusive hans fru Courtney Love. Vi får följa Cobain från hans tidiga dagar i Aberdeen Washington till hans framgång och undergång med Nirvana.

Originaltitel Cobain: Montage of Heck

2019-08-01
Bra dokumentär.
Raimo_1985
2017-08-13
Riktigt bra. Känns skönt att se efter den smutsiga Soaked in bleach....
Dele
2016-01-13
Förvånansvärd välgjord och innehållsrik dokumentär. Känslan efteråt är mest den av tragik.
Snah
2015-12-23
Den bästa dokumentären om Kurt C jag sett, och jag såg några för ett par år sen. Hade gärna hört mer av de andra bandmedlemmarna. Frågan är dock om denna är särskilt intressant för den som inte varit eller är ett fan av Nirvana.
RockSnack
2015-10-19
Ger den en femma av den enkla anledningen att jag inte kan tänka mig att man hade kunnat göra en bättre dokumentär än den här. Den har allt man kan önska - förutom ett bra slut, filmen bara "stannar" - men resten är mäkta imponerande och ett måste för alla med intresse för rockmusik i allmänhet.
MattiasStrand
2015-09-21
Välgjord, även om det kanske inte tillkommer så mycket nytt utöver de privata videofilmerna som såklart är spännande att se. Blir lite trött på kollagetekniken med anteckningsblock osv efter ett tag. Sätter nog 4:an delvis i egenskap av gammalt fan. Ett plus för att filmen avslutas där den gör.
CameraObscena
2015-09-18
Ointressant person, ointressant dokumentär. "Kurt Cobain was, ladies and gentleman, a worthless shed of human debris".
zahod
2015-09-15
Tappar helt moment när Courtney och framgångarna kommer, extremt svagt slut
myslas
2015-08-16
Väldigt intressant gjord dokumentär som faktiskt lyckas säga något om Kurt Cobain som inte sagts tidigare. Synd att inte Grohl medverkar dock.
ShenLong
2015-06-28
snygg och välgjord. kul med dokumentärer som inte bara berättar en intressant historia