2.3

Kusligt värre

Två anställda på ett isolerat hotell undersöker ett mord i vilken den klantiga springpojken är huvudmisstänkt.

Originaltitel Abbott and Costello Meet the Killer, Boris Karloff
Alternativ titel Abbott and Costello Meet the Killer
Regissör Charles Barton
Manus Hugh Wedlock Jr, Howard Snyder, John Grant
Genre Thriller, Mysterium, Komedi, 40-tal
Skådespelare Bud Abbott, Lou Costello, Boris Karloff, Lenore Aubert, Gar Moore, Donna Martell, Alan Mowbray, James Flavin, Roland Winters

2012-04-02
Har väl sina stunder, men det känns bara sjukt att Abbott and Costello fick så här påkostade filmer när Karloffs egna rullar från den här tiden blev allt påvrare på budgetsidan. Man får hoppas att farbror Karloff i alla fall tyckte det var kul att göra komedi för en gångs skull.
eandersson
2012-01-05
Casey, Casey, Casey, Casey!
Sznax
2012-01-05
Genomgående underhållande (som alltid med Abbott och Costello) men det är Costello som stjäl showen. Hans komiska spel står för det mesta av komiken. Storyn är halvdan och manuset håller nästan hela vägen, men när de börjar springa i grottorna så blir det lite för mycket. Roligt att få se Karloff. Betyg 5.5
carnevil
Ingen höjdare.
Aven
2012-01-04
Det är väldigt Scooby Doo över detta. Dråpligt, slapstick. Blir lite enformigt, men en mysig film helt klart.
escaperel
2012-01-04
Som mordmysterium är detta ett jävla skämt och utredningen likaså, men det är förstås knappast vad man i första hand ska fokusera på i den här filmen. Dock gillar jag ändå scenariot som gör att den kvicka komiken och tempot får en extra skjuts. En positiv överraskning!
Virrpanna
2012-01-04
Slutscenen var helt klart bäst! En gammaldags deckarkomedi, helt okej.