2.4

Kvarteret Skatan reser till Laholm

Sommaren närmar sig och det är dags för vännerna i Kvarteret Skatan att spika de traditionella gemensamma semesterplanerna. Men allt är inte som det brukar. Det strävsamma paret Magnus och Frida bestämmer sig för att fira semester på egen hand för att rädda sin relation som gått i stå. Jenny, gängets eviga singel, har hittat ?Den stora kärleken? och tänker tillbringa en romantisk sommar med honom i Saint Tropez. Alla i kompisgänget kan tänka sig att bryta traditionen utom Ulf som ser den gemensamma semestern som årets höjdpunkt. Utan att tveka ljuger han ihop en historia som får vännerna att än en gång fira gemensam semester. Men ? ingenting blir såklart som planerat.

Originaltitel Kvarteret Skatan reser till Laholm
Regissör Mikael Syrén
Manus Johan Glans, David Batra, Rachel Mohlin, Vanna Rosenberg, Mikael Syrén, Mats Grimberg
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Johan Glans, Vanna Rosenberg, David Batra, Rachel Mohlin, Klara Zimmergren, Mads Ousdal, Mikael Syrén, Olle Jansson, Sofia Bach, Jesper Odelberg

picklessmulan
2018-09-29
Glans och Batra är bara så roliga
Nalleman
2017-11-29
Lättsmält underhållning. Ingen mästerverk på något vis men ändå.
2017-09-21
Varför måste de alltid göra film av en underbar tv-serie för? Det funkar ju sälla och det gör inte heller den här filmen. Någon sämre film förutom Colin Nutleys värdelösa filmer får man leta efter.
PeterTheW
2017-03-02
Den är ju fånig och allt sånt, men samtidigt rätt charmig.
gjoob
2016-09-07
Styltigt skådespeleri av de flesta i gänget (konstigt då de har gjort flera säsonger tillsammans). De få komiska ljusglimtarna står Glans och Batra för men på det hela är det ingen lyckad film och kommer inte i närheten av tv-serien.
sparriskrigarn
2016-07-27
Ovanligt rolig för att vara svensk film - riktigt bra!
celec
2015-04-27
rolig emellan åt men rätt stora plotholes. cancer grejen med cellgifterna känns bara korkad. tycker Anna Blomberg saknas ganska mycket från serien också hon är mycket bättre än klara zimmergren som var rätt tråkig.
Salvation_Mind
2015-04-12
Har man inte sett filmen kanske detta är en etta rakt av, för den är ganska dålig som en fristående film. Men jag gillar den för jag gillade serien, men serien är bättre.
2015-01-14
Jag gillade komedi-sketch-serien Kvarteret Skatan så att jag skulle se denna filmen var självklart. Jag hade dock aldrig vågat tro att detta skulle vara så bra och roligt. Den stora anledningen till detta är att man använder ytterst sparsamt de mest "Over the top"-karaktärerna och fokuserar på parrelationerna. Jag vet inte hur filmen håller upp vid en andra titt men denna gång skrattade jag väldigt mycket.
dafreakish
2014-11-09
Inte direkt världens mest lyckade film, vilket inte heller är särskilt vanligt när det kommer till sketchprogram omgjorda för vita duken. Småroligt och ibland skrattar man högt och skådespelarna gör självklart ett bra jobb (de är ju ruskigt samspelta) men som film är det tyvärr ganska undermåligt. Extra plus för den extremt valpiga Glans.