1.9

Kyrkoherden

I början av 1800-talet får byn Fors en ny kyrkoherde. Efter att en häxas dotter straffat honom med en förbannelse som ger honom evig erektion, blir han uppassad av en rad vackra pigor.

Originaltitel Kyrkoherden
Alternativ titel Den ståndaktige kyrkoherden, Den svåra prövningen, The Lustful Vicar
Regissör Torgny Wickman
Manus Torgny Wickman
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Jarl Borssén, Kim Anderzon, John Elfström, Håkan Westergren, Margit Carlqvist, Magali Noël, Åke Fridell, Diana Kjær, Solveig Andersson, Arne Källerud, Lissi Alandh, Dirch Passer, Cornelis Vreeswijk, Annegrethe Nissen, Louise Tillberg, Mona Månsson Ivarson, Suzanne Hovinder, Inger Öjebro, Karin Miller, Cleo Boman, Berit Hindersson, Bibi Nilsson

Raimo_1985
2019-09-16
Löjligt, pinsamt, tråkigt, enerverande. Det enda som är kul är de korta stunderna Cornelis kommer in och sjunger lite, och det trodde jag inte att jag skulle tycka var kul!
2016-07-23
Fruktansvärt dålig och pinsam film med kassa skådespelare! Cornelis är ju alltid bra men hans medverkan räcker tyvärr inte för att ge filmen högre betyg än en 1:a.
papabobadiof
2015-11-18
Vilket sanslöst smaklöst gubbsnusk! Enda behållningen är Cornelis som dyker upp då och då i rutan med en rolig hatt på huvudet och sjunger en putslustig sång eller två.
Mysharry
2013-01-03
Tuttparad av dess like! Som tur var behåller Vreeswijk kläderna på.
Arensberg
2011-11-27
hatar cornelis, avskyr resten av detta junk, obeskrivligt kass
jallek
2010-05-10
Bra Cornelis. Resten kass. Iofs så är Diana Kjær jättevacker.
Kriffot
2010-04-24
Tramsig som jag minns den, buskis, men kul att se kända skådisar dumma sig såhär!
Sangraal
2010-03-22
Toppenrulle ju! Riktigt underhållande, tokerier, torr humor, massa nakna kvinnor etc. etc. Förstår inte alla kommentarer här nedan... Solveig Andersson spelar förresten Sally i Thriller - en grym film.
Greystalker
2010-01-14
Riktigt dålig gladporr, precis som förväntat, men roligt med Cornelis och Borssén.
joebandoe
2010-01-05
Riktigt kass, men se den för fan.