3.9

KZ

Vi följer med turistande högstadieklasser som besöker koncentrationslägret Mauthausen i Österrike. Genom guidernas berättelser och besökarnas reaktioner får tittaren uppleva ett av de mörkaste kapitlen i Europas historia.

Originaltitel Kz
Regissör Rex Bloomstein
Genre Dokumentär, 2000-tal

sarra871
2006-10-25
jag vet inte jag gillade den inte så där jätte mycket. Intressant men jag tröttnar.
hara1d
2006-10-16
Mycket bra och väldigt engagerande. Den kunde nog ha pågått ett tag till, tror jag.
Tonti
2006-10-15
Som sagt vissa personer skulle fått säga mer, men den är ändå väldigt bra och stark och litar på sitt material.
todiefor
2006-10-12
Höga poäng för att Bloomstein lyckats hitta en ny vinkel på ett ämne som annars känns ganska uttömt. Skulle förmodligen ha vunnit ännu mer på att koncentrera sig på ett par av alla de spår den drar in på. Ger tyvärr ett lite spretigt och ojämnt intryck vilket är synd på så fantastiskt material. Befinner sig i gränslandet mellan trea och fyra rent betygsmässigt.
inter_gritty
2006-10-12
En extremt intressant film, som väcker mängder av svåra frågor och tankar och visar upp en mängd olika sätt att hantera att leva nära inpå något fruktansvärt.