2.7

Death Note: L Change the World

I denna spin-off är det L, geniet och tidigare polisens enda hopp mot Kira, som vi får följa då han tar sig an nya utmaningar. Han måste nu stoppa ett virus från att spridas världen över.

Originaltitel L: Change the World
Regissör Hideo Nakata
Manus Kiyomi Fujii, Hirotoshi Kobayashi
Genre Thriller, 2000-tal
Skådespelare Youki Kudoh, Renji Ishibashi, Sei Hiraizumi, Shunji Fujimura, Yuta Kanai, Kenichi Matsuyama, Shingo Tsurumi, Erika Toda, Mayuko Fukuda, Megumi Satô

Zebulonm
2017-08-24
Når inte upp till ettan och tvåans nivå..
-kakihara-
2015-04-10
Den första filmen är bra. Den andra filmen minns jag som bra, men mindre bra. Den här är ren skit.
BrutusBeefcake
2015-01-18
Trams, dumheter och åter trams. L blir någon slags actionhjälte ala Bruce Willis och det är bara fel, fel fel. Sedan är manuset verkligen hemskt och fyllt med mer trams och dumheter. T.om. skådespelarna tramsar runt för det mesta. Nej, denna filmen borde inte ha producerats överhuvudtaget. Trams. (3+/15)
Valarn
2013-02-21
Haha, nej nej nej.. Dålig idé, dåligt manus.
tatsujin
2010-08-30
De två tidigare var rätt okej. Men den här skulle inte ha gjorts. Den har egentligen ingenting med de andra i "serien" att göra.
schramm
2010-08-11
Ehhmm, förutom att helt strunta i hur Last Name slutar (iofs kan denna film gå parallellt med de båda första Death Note filmerna, men det förklaras aldrig) så tillför inte denna film ett dugg. Det här kunde lika gärna ha varit vilken direkt-till-dvd titel som helst, nu "råkar" dom bara stoppat in L som huvudkaraktär. Och vore det inte därför skulle jag inte tvekat på att gett filmen en etta, för det här är verkligen inte bra. Hideo Nakata, som annars är en bra regissör, gör här ett standardjobb, manuset är tväruselt och de flesta skådespelarna spyr man på. Lite ofrivilligt rolig på sina ställen, som när L hoppar ombord på ett flygplan eller cyklar i slowmotion. Fast roligast är all Engrish karaktärerna talar. Helt omöjligt att höra ett ord vad som sägs då..
joakimfischer
2010-05-29
första två klart bättre. gillar uppföljare dock så får en 3a iaf.
Elfen
2009-11-28
Jag tycker att det här är en skitbra film, helt ärligt. Jag är ett stort fan av animen och mangan, och var väldigt kritisk mot filmen när jag hörde talas om den. Men den berörde mig faktiskt, skådespelarnas insatser var det väl varierande kvalitet på, men Kenichi Matsuyama gör ett bra jobb som L. Att bara försöka sig på att spela en sådan roll är väldigt svårt. Sen är det en väldig skillnad på manga/anime-L och film-L. Om filmen varit helt utan kopplingar till Death Note skulle jag nog aldrig ha sett den, därför är jag glad att en "alternativ L" är huvudperson. Jag fullkomligt ÄLSKAR den här filmen!
iKino
2009-11-01
Så fort jag har lämnat denna kommentar ska jag minsann leta upp mitt dödshäfte och skriva in några namn- och du kan lita på att de kommer relaterade till skapelsen av denna ohyggliga skam. Inte nog med att mästerverket som är Death Note redan har fått stå ut med två måttligt dåliga filmer, men nu ger dem sig på mästerdetektiven L. Denna film är oförlåtlig. Vad jag tycker är intressant är filmens undertitel, "change the world", för nog förändrade den världen- den gjorde den en sämre att leva i. Jag behöver inte ens gå in på hur illa karaktären L behandlas i denna film, för det har redan sagts åtskilliga gånger. Men det är inte bara en värdelös adaption, utan en dålig film som egentligen inte bidrar med något. Skådespeleriet är mer än okej, men karaktärsgestaltnigen är avskyvärd i stora drag. Fast detta skyller jag på händelseförloppet. Filmen må ha en mörk ljussättning, vilket är rätt, men samtidigt mer eller mindre en självklarhet. Handligen är baserad på den hyllade mangan, och fokuserar på den mest framstående karaktären, L. Tyvärr var det ett misslyckande, och inte alls lika spännande som mangan eller ens animen för den delen. Personligen tror jag att mycket beror på hur L agerar, för hade hans karaktär ens något matchat den i originalberättelsen hade filmen sett helt annorlunda ut. Uppenbarligen hade filmen ingen respekt mot berättelsens skapare, Tsugumi Ohba, eller dess fans- en film gjord i girighetens namn. För att avsluta på en postitiv not, så är det en utmärkt film att se om man planerar att gå som Kyon från The Melancholy of Haruhi Suzumiya på ett animekonvent.
Ifaiden
2008-10-28
Denna filmer är en skam till Death Note serien. L - VÄRLDENS BÄSTA DEKTEKTIV, som ska vara mysterisk och nytänkande, springer runt som en apa, samtidigt som han käkar skräpmat. Tro inte fel. Jag älskar L! Fast i denna filmen var han helt enkelt för...(vågar man säga det?)...trög? Jag förväntade mig så mycket.... Hideo Nakata, ni har förstört L's rykte...