Manhunt in the City

En liten flicka mördas i samband med ett bankrån. Det sista hon säger innan hon dör är att hon har sett en skorpion. Polisen är inte till någon större hjälp, och lyckas inte få fast gärningsmannen. Flickans far ger sig ut för att hämnas på egen hand.

Originaltitel L'uomo della strada fa giustizia
Alternativ titel The Manhunt
Regissör Umberto Lenzi
Manus Umberto Lenzi, Dardano Sacchetti
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Henry Silva, Luciana Paluzzi, Silvano Tranquilli, Claudio Gora, Susanna Melandri, Alberto Tarallo, Claudio Nicastro, Luciano Catenacci, Claudio Sforzini

FilmGuden
2009-06-09
Kul att den är regisserad av Umberto Lenzi. Men trotts det en trist och innehållsfattig thriller.
Czechflash
2007-08-07
Inledningen är klart lovande och ger en förhoppningar på en bra och våldsam liten film. Men förutom några sköna repliker som får en att skratta gott så tar den aldrig riktig fart.
NHL
2007-08-07
En sällsynt rulle av Lenzi (13 röster på IMDB). Ett lovande tema för en regissör som Lenzi. En liten flicka blir mulad i början och man väntade med spänning och nyfikenhet på resten. Tyvärr är Lenzi alldeles för återhållsam i bildspråket och actionsekvenserna. Man väntar hela filmen igenom att Silva bara ska explodera och röja allt i sin väg. Argsintheten infinner sig aldrig och filmen går på halvfart hela tiden. En del sköna repliker bjuder Silva på, men annars en överraskande tam Euro-Crime. En skör trea i betyg.
DiamondWillie
2007-06-13
Inte lenzis bästa men rätt schysst. Man har inte tråkigt.