Kidnap Syndicate

Ett italienskt brottssyndikat kidnappar sönerna till den fattiga mekanikern Mario (Merenda) och den rika affärsmannen Filippini (Mason). Mason vägrar betala lösensumman varpå syndikatet dödar Marios son. Mario blir arg och bestämmer sig för att hämnas.

Originaltitel La città sconvolta: caccia spietata ai rapitori
Alternativ titel La città sconvolta
Regissör Fernando Di Leo
Manus Fernando Di Leo, Ernesto Gastaldi, Nicola Manzari
Genre 70-tal, Kriminalare
Skådespelare Luc Merenda, James Mason, Irina Maleeva, Marino Masé, Daniele Dublino, Vittorio Caprioli, Valentina Cortese, Salvatore Billa, Loris Bazzocchi, Renato Romano, Enzo Pulcrano, Tom Felleghy, Flora Carosello

EvilNed
2018-08-14
Jag gillade den! Om än lite pratig i början. Det var dock absolut inget jag störde mig på, då det kändes som att dramat fick växa. Däremot tycker jag Di Leo gör det så jävla lätt för sig ibland. Hans berättarstil saknar ibland något som höjer det ifrån massan. Vissa scener känns som han bara dragit fram kameran och filmat av rakt av, utan tanke på att berätta en historia.
DOKAN
2015-11-26
Inte helt genomuselt kidnappardrama. Gästspel av dubbad James Mason (synd på hans så karakteristiska stämma...) som miljonär som får sonen nappad. Fint Bacalov-score, fast delar av det är hämtat ur di Leos tidigare MILANO CALIBRE 9.
dudson
2014-03-27
Blev inte direkt övertygad av Meranda som sörjande far. sen är det för lite fart och för mkt snack. nåväl en crime 2a iaf.
2012-03-20
Välgjord crime med en mycket bra Merenda som här får en mer dramatisk roll att bita i. Seriös på det stora hela, men inte utan vare sig action eller hårda örfilar. Annorlunda fräsigt soundtrack av Luis Bacalov.