3.4

La La Land

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Originaltitel La La Land
Alternativ titel LaLa Land
Regissör Damien Chazelle
Manus Damien Chazelle
Genre Drama, Komedi, Romantik, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs
Betygsantal 2049
Filmnummer 119295

Skapad 2019-11-23 av sannakarishma
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett \"Åhh yes'\" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sin...   Läs mer »

JohnTron
2019-07-19
Håller fullständigt med dig, robert_akesson. Den här filmen har gjorts många gånger förut. Snygg yta, dock, men inget större innehåll.
robert_akesson
2019-05-07
Några tänkvärda glimtar mot slutet men annars ointressant
92axha10
2019-02-27
Film med mycket charm. Sångnumren är inte särskilt minnesvärda men i övrigt välgjord musikal.
HansMoleman
2019-02-09
Vacker, snygg, bra sånger och tillräckligt bra manus. Svag fyra.
Jansmyr
2019-01-20
Ganska tråkig och såpoperalik för det mesta. Men jag tycker den i slutändan lyckas fånga lite existentiella frågor om drömmar, tid, kärlek och uppoffring. Den är med andra ord vad vi alltid vetat att en amerikansk version av Paraplyerna i Cherbourg skulle vara; ytlig, överdriven, sentimental. Men de vågar i alla fall behålla originalets slut, bra jobbat Hollywood!
mb_morgana
2019-01-04
Jag gillar musikaler i vanliga fall men den här var verkligen ett bottennapp. Jag brukar inte ge upp innan filmen är slut men i det här fallet var alla vi fyra som såg filmen överens om att vi inte orkade vänta ut den ända till slutet. Skådespelarna gjorde en ok insats (även om jag förväntat mig mer av Ryan Gosling) men storyn, musiken och dansnumren var plågsamt dåliga eller ointressanta. Det enda som var bra i filmen var den imponerande öppningsscenen. Den är värd att se. Slå se av och spara ca 123 minuter av ditt liv till något vettigare.
Qhorinhalfhand
2018-12-28
Bra skådespel och snygga visuella effekter, kanske lite väl romantiserande av miljö och karaktärer för min smak. Når precis upp till en fyra.
andmoreagain
2018-12-15
Jag spjärnade emot rätt fort men sedan gick det som en "dans". Emma Stone är jättebra. Ryan Goslings karaktär är jättebra men önskar att det kunde ha varit någon annan som hade lite mer komisk tajming för rollen har verkligen roliga repliker. Imponerande att han kunde lära sig att spela piano, John Legend blev avundsjuk att han hade det så lätt för sig. Tveksam Oscar-kammare om man tex jämför med Gökboet.
Eurotrash
2018-11-05
Ganska underhållande ögon- och örongodis. Dock, ärligt talat, inte en "stor" film. Banal story och amatörmässig sång- och dans av Emma Stone och Ryan Gosling.
Bomkia
2018-07-22