3.1

Labyrint

Sarah är en tonårstjej med livlig fantasi som är trött på att sitta barnvakt ännu en helg. Hon kallar därför på goblinerna i sin favoritbok "Labyrinth" och ber dem föra bort hennes lille styvbror. Då lille Toby försvinner på riktigt måste Sarah följa med honom in i sagovärlden för att rädda honom undan från den ondskefulle goblinkungen. Som ett skydd mot inkräktare i hans slott finns själva labyrinten - ett svårgenomträngligt nystan av snirkliga gångar, bebodd av besynnerliga varelser och okända faror.

Originaltitel Labyrinth
Regissör Jim Henson
Manus Terry Jones, Elaine May, Jim Henson, Dennis Lee
Genre Familjefilm, Musikal, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Jennifer Connelly, David Bowie, Shari Weiser, Brian Henson (röst), David Alan Barclay, Dave Goelz (röst), David Shaughnessy (röst), Rob Mills, Ron Mueck (röst), Frank Oz, Michael Hordern (röst), Karen Prell, Timothy Bateson (röst), Toby Froud

Skapad 2019-11-09 av Priceguy
Datorgrafik har gjort fantastiska saker inom filmen. I dag ser vi på vita duken med imponerande regelbundenhet sådant som helt enkelt var omöjligt för bara ett årtionde sedan. Detta är givetvis ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av MfAP
Sarah är en flicka i yngre tonåren som av sin måttligt elaka styvmor tvingas sitta barnvakt. Inspirerad av en av sina många sagoböcker önskar hon i en stund av svaghet att lillebrodern ska bli b...   Läs mer »

Dele
2020-01-08
Tunn, men fantasifull och underhållande barnfilm för de som tillhör målgruppen.
andybrando
2019-01-08
Underhållande variation på "Alice i Underlandet". Fantasifull regi som blandar levande skådespelare med Muppliknande varelser. Underhållande för barn och för dem med barnasinnet i behåll. Enda svagheten: den blir ibland lite långsam.
myslas
2018-04-01
Precis som The NeverEnding Story, Willow och The Princess Bride så är det här ett familjeäventyr som man uppskattade mer när man var yngre. Men även när jag ser om den såhär 30 år senare så finns det riktigt underhållande delar som gör filmen värd att se.
2004Orre
2017-02-12
Dåligt film.
2016-07-23
Riktigt skön fantasy med David Bowie och Jennifer Connelly i huvudrollerna och Bowie har gjort musiken! Dessutom är den ju regisserad av Jim Henson, mannen som skapade Mupparna, och specialeffekterna är riktigt snygga! Kan inte bli bättre!
larsen1976
2016-04-17
Bowie höjer filmen.. såg denna först i vuxen ålder. Kanske hade gett den en femma om jag varit barn. Helt okej film med lagom dos av alltingen.

2016-03-31
Bra skuespill, til tider gode effekter og Bowie og musikken hans er riktig bra. +3. Som barn gjuten 5.
cannibalrice
2016-03-16
Jag skulle säga något om Bowies thights, men vi skippar det.
Strongbow
2016-03-12
Värd att se enbart för Bowies frisyr. Feelgood-nostalgi.
Metheuz
2016-03-10
Charmig och ganska b-ig fantasyfilm. David Bowie kunde gott ha fått lite mindre snäva brallor bara.