2.8

Laddat möte

En kväll korsas vägarna mellan två mycket olika människor och kärleken slår ner som en bomb. Det blir också en krasch mellan två personligheter och två världar så väsensskilda som natt och dag.

Originaltitel White Palace
Regissör Luis Mandoki
Manus Ted Tally, Alvin Sargent
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Susan Sarandon, James Spader, Jason Alexander, Kathy Bates, Eileen Brennan, Steven Hill, Rachel Chagall, Corey Parker, Renée Taylor, Jonathan Penner, Barbara Howard, Kim Myers, Hildy Brooks, Mitzi McCall

2022-03-24
Kan inte påstå att detta är en intressant kärlekshistoria. Tycker att sådana här filmer blir mest platta och trista...
Berniey
2013-06-11
Udda tragikomisk kärleks historia som är intressant till en början och Spader/Sarandon är utmärkta men den räcker inte riktigt till trots en lovande början.
precineadd
2013-02-11
nära fyra, uppenbarligen underskattad. välskriven, välgjord, uppriktigt menad, trovärdig, gripande. bara det att andra halvan av filmen inte lever upp till första som gör att den svackar ner till en trea
almost
2012-08-11
Sexig, annorlunda, rå, bra kärlekshistoria.
Terran
2010-12-09
Det hade kunnat vara bra, men nu blev det knappt godkänt.
KyLLo
2010-01-29
Zzz... Känns som att man sett den 100-tals gånger tidigare.
Masjävel
2009-05-02
b-filmsaktig och seg film om åldersskillnader, bra skådespelare dock
Edithea
2009-03-15
Väldigt bra kombination av skådespelare, uppskattar främst realiteten och den absurda smörgås-scenen =)
Cftbl
2008-11-06
Helt ok. Rätt okomplicerad, underhållande för min smak. Och vilken snygging han är.
per9000
2006-09-04
Skönt citat: "There is no dust in her dustbuster"