2.3

Lady in White

En ung pojke blir inlåst i skolan på Halloween, och får där se vålnaden av en flicka som mördats där. Snart blir han förföljd av den okände mördaren.

Originaltitel Lady in White
Regissör Frank LaLoggia
Manus Frank LaLoggia
Genre Thriller, Mysterium, Skräck, 80-tal
Skådespelare Lukas Haas, Len Cariou, Alex Rocco, Katherine Helmond, Jason Presson, Renata Vanni, Angelo Bertolini, Joelle Jacobi, Jared Rushton, Gregory Levinson, Lucy Lee Flippin, Tom Bower

silvertrain
2013-12-20
Tycker det är en bra mysrysare. Har bara sett den en gång dock och det var ganska länge sedan. Skulle vara roligt att se den igen. Har inte fått tag på den bara. Får en stark trea.
schramm
2011-11-18
Föll mig inte riktigt i smaken. Lite för gulligt och sött, för att sedan bli en ganska våldsam mordhistoria. Jag tyckte att de båda historierna skar sig förmycket. En del karaktärer var tråkiga (rökande far-far, inte ens kul på pappret). Behövde dessutom en epilog. Däremot så var den väldigt trevlig att vila ögonen på. Fint gjord.
Ondskapt
2011-08-18
Spännande mysrysare som funkar för hela familjen. Gillar hur den knyter ihop spökhistorian med mördarhistorian, de två går mycket väl hand i hand. Inte så läskigt alla stunder, men underhållande och mycket trevligt att titta på när det kommer till effekter, scenografi och så vidare.
luxlisbon
2011-08-18
Verkar vara ganska underskattad, tyvärr. Mysrysig stämning och jag tyckte verkligen om hur filmen såg ut... även effekterna! Och Lukas Haas funkade jättebra som lille Frankie.
Terran
2010-06-13
Vilken galen blandning, och inte på ett positivt sätt. Eller... Jättesvårt att betygsätta när det i ena stunden familjefilm a la disney, och i andra stunden handlar om en seriemördare som antastar och mördar små barn, och så en inblick i vardaglig gammaldags amerikansk rasism i smeten. För att inte tala om alla dödflumscener och dylikt... hmm
hobgoblins
2004-12-01
Om nån sitter på denna filmen och eventuellt skulle vilja kopiera den eller sälja den, kontakta mej här!