2.5

Lady Lou

Den promiskuösa Lou arbetar som sångerska på en tvivelaktig bar i New York under det glada 1890-talet. Männen som flockas kring henne har allt annat än rent mjöl i påsarna.

Originaltitel She Done Him Wrong
Regissör Lowell Sherman
Manus Harvey F Thew, John Bright, Mae West
Genre Romantik, Komedi, 30-tal
Skådespelare Mae West, Cary Grant, Gilbert Roland, Rochelle Hudson, Noah Beery, Rafaela Ottiano, Louise Beavers, Owen Moore, David Landau, Dewey Robinson, Tammany Young, Fuzzy Knight, Grace La Rue, Robert Homans

myslas
2021-01-24
Mae West är bra men handlingen är inte särskilt intressant.
mattarello
2020-04-17
Mae West - wow! Hon fullkomligt äger filmen. Kul att se en ung Cary Grant (lika gammal som jag är nu), men han är absolut i skuggan av Mae. Bra film, men bedrövligt med filmens grova rasistiska karikatyrer.
Tonti
2019-05-02
GIllar verkligen Mae West för hennes sanslösa persona och fantastiska oneliners. Ungefär i nivå med I'm No Angel, kanske något tamare.
2017-04-21
Kan förstå att den har vissa poänger för sin tid men väldigt tråkig och ointressant ändå.
Astrojacob
2015-12-10
Märkligt träig liten film som räddas helt av lilla West o pondus som dränker hela filmduken. Grant, okänd, tafatt och lite av en amatör... Trean för Mae.
2015-01-09
Mae West är ett namn som jag hört talas om men aldrig mer än just det. Denna film blev därför inte bara min första Mae West-film utan också första erfarenheten av henne överhuvudtaget. Vad jag då kan säga är att jag fann henne väldigt irriterande och filmen kändes som en riktigt miss. På sin tid var filmen säkert aningen provakativ liksom Mae West men idag lämnar den inte många spår. Jag blev ärlig talat besviken över att se Cary Grant i en film som detta. 2-
haajen
2013-10-27
Det höga betyget är en hyllning till filmens campfaktor, sanslöst underhållande och West måste bara ses, hon är helt underbart usel *love*!
lottes
2013-03-16
Vad Mae West har gjort för kvinnorollen kan nog inte överskattas, idag tar vi för givet den frihet som hon kanske var den första att ta för sig av. Absolut sevärd och se gärna någon annan film från samma tid för att jämföra kvinnosynen.
Snåm
2012-12-09
Att den är med i 1001 är verkligen konstigt. Skådespeleriet är kasst, klippningen är konstig, handlingen är löjlig och rasismen gör mig närmast generad. Samtidigt upplevde jag aldrig riktigt den där irritationen jag brukar avkräva ettor. Jag kanske har en snäll dag.
NtoNW
2012-04-27
Det här var inte bra - att den kan vara med i 1001 filmer är obegripligt. Mae West är verkligen ingen skådespelerska. Kul dock att se en ung Cary Grant. Nä, storyn är kass och skådespeleriet stolpigt. Det som räddar filmen från en etta är att - trots allt - Mae West har en strålande sångröst, och utnyttjar den.