2.9

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance

Yuki fångas till slut av polisen, men erbjuds amnesti om hon avrättar en grupp revolutionärer.

Originaltitel Shurayuki-hime: Urami koiuta
Alternativ titel Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance, Shura-yuki-hime: Urami Renga
Regissör Toshiya Fujita
Manus Kiyohide Ohara, Norio Osada
Genre Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare Meiko Kaji, Yoshio Harada, Juzo Itami, Kazuko Yoshiyuki, Shin Kishida, Tôru Abe, Rinichi Yamamoto

Zebulonm
2018-01-30
Når inte ettans klass men är bra ändå...
martineden
2015-03-20
[rek. 3] Bra uppföljare som, även om den är något svagare än första delen, lyckas hålla intresset vid liv trots att första delen, så att säga, "säger allt". Visuell imponerande och ganska bra manus. Bra! 3.
flanell
2014-01-22
Det här är inte bra eller ens godkänt. Efter en tjusig inledning går det snabbt utför och landar i ett sammelsurium av pest, politik och billigt våld. Det stämningsfulla ledmotivet från första filmen är som bortblåst och ersatt med, ja, ingenting. Inte ens den vanligtvis så förhäxande Meiko Kaji klarar av att fånga mitt intresse med sin utstrålning, istället nöjer sig hon sig med att välhänt promenera fram genom filmens (uteblivna) klimax.
2014-01-10
Sämre fighting-scener, mindre samuraj-action och något mindre blodsprut än i föregångaren. (6/15)
GinNTonic
2013-05-14
Urtråkig handling och värdelöst koreograferade stridsscener. Yuki kan ju inte ens hålla svärdet åt rätt håll! Jag är besviken!
craptastic
2013-05-09
Knappast dålig men faller på att den känns rätt ointressant filmen igenom.
Redfield4ever
2013-01-16
Klart svagare än den smått fantastiska första filmen som jag även fast snobben i mig skrek "sätt en trea!" inte kunde få annat än en fyra. Här är det dock knappast samma effekt och trean är ett faktum!
StureStenhög
2012-03-08
En helt okej uppföljare, men ändå i vanlig ordning klart sämre än första filmen. Det är fortfarande ett gott hantverk och Yuki är fortfarande en bra hjältinna, men även om storyn är okej, så känns varken den eller karaktärerna alls lika intressanta som i första filmen, och det är där man faller. Det här blir helt enkelt lite för mycket standard-samuraj-rulle. Första filmen kändes dessutom som ett avslutat kapitel, det finns således inget att bygga vidare på, och den här filmen har heller egentligen inget med första filmen att göra. Stark tvåa ändå då det är ett klart dugligt tidsfördriv, den samurajfrälste uppskattar säkert filmen mer än vad jag gjorde också

2012-01-22
fightscenerna va sjukt dåligt koreograferade och storyn är lite väl bajsnödig ibland men filmen är snygg och vissa scener fångar mitt intresse rejält
Placebohoe
2011-12-06
Inte lika bra som ettan, det händer inte alls lika mycket och jag förväntade mig mer blod och fightscener som gjorde ettan så bra. Som många skriver tappade man ibland fokus på Lady Snowblodd, vilket var väldigt tråkigt. En svag trea.