2.8

Läkaren på landet

I över trettio år har Dr. Jean-Pierre Werner praktiserat som läkare på den franska landsbygden. Han är omtyckt av alla och vet allt om deras krämpor, och en hel del annat också för den delen. De är nästan som en enda stor familj. Så drabbas läkaren själv av sjukdom och det verkar riktigt illa. En kollega vet på råd och sänder en läkare för att avlasta Jean-Pierre i hans arbete. Ytterst motvilligt går han med på den oönskade hjälpen. Att hon är kvinna och att hon ser bra ut är väl okej. Men hon är från storstan! Vad vet väl hon om hur det går till på landet?

Originaltitel Médecin de campagne
Alternativ titel Irreplaceable
Regissör Thomas Lilti
Manus Thomas Lilti, Baya Kasmi
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare François Cluzet, Marianne Denicourt, Christophe Odent, Patrick Descamps, Guy Faucher, Margaux Fabre, Julien Lucas, Yohann Goetzmann, Josée Laprun, Philippe Bertin, Géraldine Schitter, Isabelle Sadoyan, Félix Moati, Sylvie Lachat, Régis Iacono

Guunsan
2018-08-15
En varm och sympatisk film. Fransmännen är väldigt bra på att skildra vänskap och relationer, och denna film är inget undantag.
solan
2016-08-27
Väldigt stillsam och tam men ändå bra på något vis.
ekmanälskaren
2016-08-16