Lake Placid

Den lokala polisen och ett tillrest team med med forskare och experter med avancerad utrusting måste arbeta tillsammans för att besegra den okända varelse som på senare tid orsakat flera försvinnanden i sjön "Black Lake"....

Originaltitel Lake Placid
Alternativ titel I dom lugnaste vatten...
Regissör Steve Miner
Manus David E Kelley
Genre Skräck, Komedi, Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Bill Pullman, Oliver Platt, Bridget Fonda, Brendan Gleeson, Betty White, Tim Dixon, Natassia Malthe, Mariska Hargitay, Meredith Salenger, David Lewis (IV), Adam Arkin

Robkiller
2019-01-09
Krokodilfilm som inte direkt tillför något nytt. Men lite bättre skådespelare och högre budget än vanligt gör att det fungerar hyfsat i alla fall.
StureStenhög
2016-07-19
Den här filmen vill helt tydligt inte bli tagen på allvar, men det förändrar tyvärr inte det faktum att den är ganska fånig. De stereotypa karaktärerna är betydligt mer irriterande än roliga, i synnerhet då Bridget Fondas stadsflicka och den ständiga bedrövelsen Oliver Platt. Men visst, sådana här filmer har nästan alltid sin charm, och ganska underhållande är det ändå. Mer krokodil och mindre trams hade dock varit att föredra
Fläskkäft
2015-08-16
Riktigt trevlig krokodilfilm som inte tar sig själv på så stort allvar. Bra skådisar sätter fart på det fyndiga, lite uppkäftiga manuset. Stundtals mycket rolig och den luriga gamla kärringen är helt underbar. Läckra miljöer med vacker skog och en tilltalande sjö. Tempot är högt och filmen är kort. Det som fattades var Bridget Fonda i bikini. =)
MaxMackan
2015-04-12
Skräckkomedi som varken är läskig eller rolig. Karaktärerna är vedervärdiga, handlingen nonsens och humorn forcerad.
2014-11-02
En helt värdelös film som av någon outgrundlig anledning plagierar anaconda, som inte heller är en film att hänga i granen, och hajen-filmerna. Ett idylliskt ställe, man hittar resterna av en kropp och "det roliga börjar". Den är inte nervkittlande någon gång, bara skrattretande dålig.
drsatan
2014-10-07
En helt okej skräck komedi
precineadd
2014-08-12
mer seg än kul
m4e
2014-08-07
Stollig och ofarlig skräckkomedi. Platt spelar över som fan, Pullman verkar knappt vara vaken under scenerna, Gleeson kör amerikansk accent och Fondas karaktär tar kvinnorollen tillbaka till 50-talet... och allt är jäkligt kul. Typisk skojfrisk 90-tals rysare som är jäkligt njutbar så länge man inte tar den på allvar. Stabil 3:a.
dudson
2013-08-05
Lagom underhållande men funkar med en popcorn skål framför sig& en bira i näven,
JohnMcClane
2013-08-03
andra bästa djur-skräckfilmen efter Hajen jag sett so far!