Land of the Blind

En soldat återknyter bekantskapen med en berömd politisk fånge i ett försök att störta landets regering.

Originaltitel Land of the Blind
Regissör Robert Edwards
Manus Robert Edwards
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ralph Fiennes, Lara Flynn Boyle, Donald Sutherland, Tom Hollander, Laura Fraser, Timothy Hallett, Miranda Raison, Michael Smiley, Camilla Rutherford, Henry Breitrose, Jonathan Hyde

picklessmulan
2020-08-06
Bitvis Briljant, Bitvis Usel
Murvel48
2016-02-27
En på det hela taget rätt osmaklig film.
altemark
2011-07-04
Precis som det är roligt att lyssna på Stereolab på grund av de små vinkarna till deras inspirationskällor, är filmens största behållning det fina sätt som referenser till fiktiva och historiska revolutionärer och revolutioner som äter sina barn.
torbehn
2009-12-30
Den här filmen var nog ärligt talat den värsta smörja jag sett på mycket länge. Ren dynga på alla sätt. Tragiskt att i vart fall tidigare respekterade skådisar ställde upp på ett sån lågvattenmärke. Intressant att det här var den första kända filmen av regissören Robert Edwards, som också skrivit manuset (eller hittat på det efter hand). Lär inte bli fler..
ThomasW-dahl
2009-11-24
Scenen med den depraverade maktelitens sexliv är ju obetalbar. Som en direktsändning från Rosenbad.
vamstad
2008-05-18
Utförandet är onekligen mer orginellt än historien i denna film, någonstans i mitten känns det som om någon filmatiserat litteraturen från statsvetenskap A i den kungliga operans kostymförråd.
sille
2007-06-15
Jag håller med de båda tidigare inläggen. Filmen mixar mycketn mellan olika stilar och idér och har svårt att knytaihop slutet på ett bra sätt. Men filmen har mycket symbolik som är genomtänkt.
donna
2007-01-29
den hade ju kunnat vara riktigt jävla bra om det inte vore för att slutet kändes så hafsigt, det kändes som att de inte riktigt visste hur de skulle knyta ihop filmen. det blev en besviken 'jahaja'-känsla. eller så har jag helt enkelt missat hela grejen. måste se om, men en svag fyra för det fina bildspråket och den mycket lovande symboliken.
Zmilky
2006-09-12
Det är svårt att säga om den var bra eller dålig då den nästan blandade i för mycket olika idéer (historiska händelser, andra filmer, böcker, etc) för att inte bara kännas som ett konstigt hop-plock.. Men jag gillade känslan i filmen starkt. Det blir en stark trea, de fick ihop allt riktigt fint till slut! Det blir nog till att se filmen nån gång till senare, för att finna lite mer gömd symbolik :).