Landet för Längesedan 11 - Minosauriernas intåg

Lillefot och hans vänner är tillbaka i ett äventyr fyllt med skratt och skoj! Den här gången invaderar minisaurierna Stora Dalen och lär Lillefot en stor läxa om en liten lögn.

Originaltitel The Land Before Time XI: Invasion of the Tinysauruses
Regissör Charles Grosvenor
Manus John Loy
Genre Animerad, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Aaron Spann (röst), Jeff Bennett (röst), Aria Noelle Curzon (röst), Michael Clarke Duncan (röst), John Ingle (röst), Tress MacNeille (röst), Camryn Manheim (röst), Kenneth Mars (röst), Anndi McAfee (röst), Ashley Rose Orr (röst), Rob Paulsen (röst)

RichardEk
2013-07-20
De moraliska budskapen flödar i denna elfte film om Lillefot och hans vänner. Tonen är lite allvarligare och behandlar en i dessa tider central filosofisk fråga: hur lätt det är för de "goda" att göra en ond handling i det godas namn. Frågor kring etnisk rensning når till sist den stora dalen och det får ses som ett modigt drag av producenterna bakom denna serie filmer. Vidare behandlas frågor som lögnens konsekvenser och nya familjekonstellationer, men de ligger på en mer, för barnen, hanterlig nivå.
Tolkana
2007-08-16
ååh, god, hur mycket mer kan dom mjölka ut ur dettany synes patetiska upplägget!!!
DonQuixote
2007-04-10
hade man kunnat ge en film sämre än 1 så hade jag gjort det. 11:an var den värsta.. (jag satt iofs på den 16:e timmen, med landet för länge sedan boxen, utan sömn. Den var endå värdelös!)

2006-04-24
Haha hur många får man göra?
killerkizz
2006-02-20
inga fel alls på denna ju, är ju faktist en barnfilm... men håller med om att det börjar bli tjattigt
DrQuinn
2005-10-31
Men VA!? En ELFTE uppföljare!? Varför???