2.2

Landet för längesedan 3 - Lillefot och jakten på det försvunna vattnet

Vattenkällorna täpps till i Den Stora Dalen efter en jordbävning och det börjar bli ont om vatten. Detta skapar osämja bland de vuxna. Lillefot och hans vänner ger sig ut på jakt efter vatten för att rädda dalen och dess innevånare.

Originaltitel The Land Before Time III: The Time of the Great Giving
Regissör Roy Allen Smith
Manus Dev Ross
Genre Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Scott McAfee (röst), Candace Hutson (röst), Heather Hogan (röst), Jeff Bennett (röst), Rob Paulsen (röst), John Ingle (röst)

päronanton
2018-11-02
Jag tycker att för min del så är landet för längesedan en del utav min barndom som jag inte kan vara utan! Jag tycker dock att 1 och tvåan är något snäppet bättre!
RichardEk
2013-07-23
Det mjukliberala budskapet dominerar denna tredje film om Lillefot. Lillefot och hans kompisar mobbas av några äldre värstingdinosaurier som drar runt i Stora Dalen likt tonåringar på moped. Snart måste dock alla hjälpas åt för att säkra vattentillförseln till dalen och rädda föräldradinosaurierna från raptorer. Mindre men fler raptorer går inte riktigt upp mot en riktigt stor vasstand/T Rex.
Noseman2005
2012-11-18
Nu börjar det kännas lite urvattnat...
TheHorrorfan
2011-10-10
Bra film.
misspink
2008-04-16
var underhållande som liten men håller inte längre
Scrite
2008-03-04
Dom borde nöjt sig med ettan.

2008-02-15
Finns ju få filmer som innehåller så mycket nostalgi som den här, åtminstone för mig.
then00b
2007-08-17
nej
O´Reilly
2007-08-16
Underhållande men inte i klass som första filmen.
TheRock
2007-05-19
Inte lika bra som ettan. Men den är bra ändå.