2.4

Landstormens lilla lotta

En landstormsövning ställer till stor förtret i den lilla staden Lillköping. Vaktmästare blir befäl och direktörer meniga, fiffel och hemliga kärleksstunder avslöjas.

Originaltitel Landstormens lilla lotta
Regissör Weyler Hildebrand
Manus Torsten Lundqvist, Weyler Hildebrand
Genre Komedi, 30-tal
Skådespelare Åke Söderblom, Sickan Carlsson, Allan Bohlin, Eric Abrahamsson, Martha Colliander, Ludde Gentzel, Weyler Hildebrand, Marianne Löfgren, Thor Modéen, Åke Ohberg, Hjördis Petterson

Skapad 2021-11-09 av Visse93
"Landstormens lilla lotta" är en svensk komedi från 1939 och regisserad av Weyler Hildebrand. Detta sägs ska vara Sickan Carlssons stora genombrott och hennes mest kända film. Det skall bli re...   Läs mer »

Andravåningen
2011-11-01
Underbara Sickan! :)
TobiasRydén
2010-11-16
Har jag nyligen gett "Vi hemslavinnor", som jag såg idag, en trea känner jag att jag inte kan ge denna film, som jag såg igår, samma betyg. Det blir en tvåa, men för att vara i beredskapsfilmsgenren utmärker den sej inte som exceptionellt dålig i alla fall.
Barbamuffin
2010-01-17
"Jag ska sjunga för dig, tralla la la la la laaa"
Albion
2010-01-12
"Så uselt så att det blir bra" är en bra beskrivning på många gamla svenska filmer. Denna är inte fullt så usel. Det är klämkäckt och visst blir man glad. Åtminstone hade jag 91 trevliga minuter. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
socorro
2010-01-05
Tja vad skall man säga, det är så uselt att det blir bra. Kan trots allt inte låta bli att skratta åt "skämten". Och så är ju Thor Modéen med.
apmannen
2010-01-04
Vad flyger i luften och har 500 ben? 250 kråkor. Thor Modéen R I P.
2008-08-20
Litte blandad kompott! men nog är den värd en trea.
kennert
2008-08-10