2.3

Lara Croft - Tomb Raider

För äventyrerskan Lara Croft är det vardag att utforska förlorade riken, hitta ovärderliga skatter och slåss med skurkar. Men när hon upptäcker en hemlighet från sin fars förflutna, ljusets triangel, ett föremål som kan förändra tid och rum, står hon inför sin största utmaning. Lara måste försöka hitta triangeln innan det hemliga sällskapet Illuminati lägger vantarna på den.

Originaltitel Tomb Raider
Regissör Simon West
Manus Simon West, Patrick Massett, John Zinman
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Angelina Jolie, Jon Voight, Iain Glen, Noah Taylor, Daniel Craig, Richard Johnson, Chris Barrie, Julian Rhind-Tutt, Leslie Phillips

Skapad 2019-11-18 av connya
Man kan ju tycka att Tomb Raider är men ganska bra ide att göra film på och skulle man inte vara insatt i spelsbranschen skulle man nog inte ens kunna lista ut att den är baserad på en av världe...   Läs mer »

Skapad 2019-11-18 av billybob
Lara Croft hittar en mystisk klocka som kan öppna en dörr i tiden. Jakten på urverkets nyckel tar henne till de mest avlägsna platser på jorden, samtidigt som hon jagas av den mystiska organisati...   Läs mer »

StureStenhög
2020-04-21
Den här var inte bra när jag såg den när det begav sig, och den var inte bra när jag såg den nu. Den kreativa ambitionen kunde inte gärna vara lägre, och manuset är rejält hafsigt med en trött story och ogenomtänkta karaktärer. Men Angelina Jolie är åtminstone helt rätt för rollen, och det finns någon form av grundläggande yrkesskicklighet här, så det blir iaf aldrig direkt pajigt (vilket dock kanske hade varit att föredra)
jingoo
2018-04-22
Har verkligen inte åldrats bra.
2018-01-17
Larvig!!!
fridenpaden
2017-10-08
Överraskande bra film. Ett roligt äventyr trots att jag inte vet någonting om spelen. Sedan kan jag väl tycka att vissa karaktärer gör ganska ologiska beslut men det brukar ju de göra i filmer. Sibirien är kallt som en iskub säger en snubbe men ändå har Croft bara sin Friskis och Svettis-outfit på sig. :)
2016-10-22
Väldigt tråkig och intetsägande film.
Harford
2016-08-28
Bedrövligt seg historia med Angelina Jolie. Mycket action och lite innehåll. Den är tydligen baserad på ett TV-spel. Kanske var den bättre då. Nu är den bara en pinsamt dålig historia.
2014-11-02
Tyvärr har den här filmen endast en förtjänst och det är Angelina Jolie. Maken till dåligt och oengagerande manus får man leta efter och de trådar som binder samman handlingen är så tunna och svaga att de nästan brister av sin egen lätthet.
Mat1az
2014-08-18
Zappade kanaler och den här dök upp på trean. Tittade kanske 10 minuter och sen fick det vara nog alltså. Såg att jag gett filmen en trea tidigare. Undrar vad jag tänkte... Sänker med ett steg nu, får se vad det blir om jag något av den i framtiden igen.
92axha10
2014-03-04
Var de tvungna att ge Lara enorma meloner? Effekterna är fula, manuset är skrattretande och skådespelet ett skämt. Varför bara inte göra en Indiana Jones-Film med Lara Croft? Var det här verkligen det bästa de kunde komma på?
silvertrain
2014-01-09
En riktigt bra och häftig film! Är ett stort fan ut av Tomb Raider-spelen och Lara Croft. Hon är ju riktigt snygg, häftig och en intressant karaktär! Såg denna på bio när jag var liten och det var en fantastisk upplevelse! Stark fyra!