3.2

L'arcano incantatore

Giacomo Vigetti döms av Vatikanen för att ha förfört en ung dam, gjort henne med barn och tvingat henne till abort. Den prekära situationen tvingar honom att fly och i desperation ingår han en pakt med en mystisk kvinna som hjälper honom att ta sin tillflykt hos en exkommunicerad präst på landsbygden. I trakten florerar rykten om de esoteriska konster som praktiseras i hans torn och i synnerhet kring den assistent, som Giacomo ersätter, som ska ha ägnat sig åt svart magi. Giacomo börjar undersöka omständigheterna kring hans föregångare och dennes involvering i två flickors försvinnande och får snart anledning att oroa sig

Originaltitel L'arcano incantatore
Alternativ titel Arcane Sorcerer, Mysterious Encounter, The Mysterious Enchanter
Regissör Pupi Avati
Manus Pupi Avati
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Carlo Cecchi, Stefano Dionisi, Arnaldo Ninchi, Andrea Scorzoni, Consuelo Ferrara, Renzo Rinaldi, Massimo Sarchielli, Saverio Laganà, Clelia Bernacchi, Imelde Marani

niebaotan
2015-12-02
Det har var ju riktigt bra! Pupi Avati levererar en mycket stamningsfull och bitvis spannande deckare. Bra uppbyggnad med ett tillfredsstallande slut. Valdigt snygg ar den ocksa.
SID6581
2014-10-25
Trevlig film som dock är mer av en deckare än en skräckis. Specialeffekterna kunde de klarat sig utan. Överlag lite mysig.
hairofthedog
2008-09-24
jag måste säga att jag faktiskt gillade den här. rätt spännande. första skräckfilmen på länge som får en fyra...