Largo Winch

Med varken familj eller andra förbindelser, befinner sig plötsligt Largo Winch - äventyrare, kvinnokarl, rebell och slagskämpe - i toppen av ett globalt affärsimperium.

Originaltitel Largo Winch
Alternativ titel Largo Winch: Deadly Revenge, The Heir Apparent: Largo Winch
Regissör Jérôme Salle
Manus Julien Rappeneau, Jérôme Salle
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Tomer Sisley, Elizabeth Bennett, Anne Consigny, Eddy Ko, Miki Manojlovic, Ivan Marevich, Gilbert Melki, Kristin Scott Thomas, Mélanie Thierry, Steven Waddington, Andrew Ng, Karel Roden, Lubomir Misak, Radivoje Bukvic, Nicolas Vaude

2015-08-03
Tröttsamt oengagerande tramsigheter som åtminstone inte tilltalar mig. 2/10

2014-11-20
Skikkelig kul story men accionen drar ned karakteren litt. -4.
Gröne_Orm
2014-04-24
Canal+film alltså. Intressanta miljöer, godkända skådisar, vansinnig sönderklippning och ljussättning som på operan.
Zebulonm
2014-03-29
En helt klart sevärd action....
Halofreak92swe
2013-10-14
Wow, rikigt intense! Väldigt bra film! Och Mélanie Thierry - MUMS!
RichardEk
2013-07-09
Bra action med lite nya grepp även om filmen samtidigt är fast förankrad i actiongenren. Nu kom ju en remake på denna film bara något år efter, kallad 'Largo Winch II: The Burma Conspiracy' och den är snäppet bättre för den utnyttjar miljöerna bättre. Men i stort sett är det samma film, med samma ton och mix av finansintriger, action, förräderi med en äventyrslysten men ovillig miljardär i centrum. Den är klart sevärd, det är så befriande att se en actionfilm som inte är gjord i Hollywood men som ändå är välgjord och rafflande som om den vore gjord i Hollywood.
mr_magi
2013-06-09
Kunde ha blivit så bra. Blev inte så bra.
Bozze80
2013-02-05
Välgjort och ganska underhållande, men inget som sticker ut på något vis.
JimCarrey
2013-01-28
Helt ok action film. Dvs sjukt uselt manus och mycket pangpang.
2012-07-15
Jag såg del 2 först vilket naturligtvis var ett misstag då denna "skapar" historian. Förbaskat snygg action med en bra story och karaktärsutveckling. Tomer Sisley är bra som Largo och jag hoppas han repriserar rollen även i fortsättningen.