2.6

Det är aldrig för sent Larry Crowne

När den sympatiske, men högst vanlige, Larry Crowne utan förklaring får sparken från sitt ganska intetsägande jobb, inser han att det är dags att göra något meningsfullt i livet. Han är djupt skuldsatt och har inga direkta planer, men bestämmer sig för att återvända till college där han blir vän med en grupp studenter och så småningom blir väldigt förtjust i sin vackra lärare.

Originaltitel Larry Crowne
Regissör Tom Hanks
Manus Tom Hanks, Nia Vardalos
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Tom Hanks, Julia Roberts, Bryan Cranston, Wilmer Valderrama, Rami Malek, Taraji P Henson, Jon Seda, Pam Grier, Rob Riggle, Gugu Mbatha-Raw, Maria Canals-Barrera, George Takei, Ian Gomez, Cedric the Entertainer, Holmes Osborne, Rita Wilson, Grace Gummer

Skapad 2019-10-29 av bluevelvet
Larry Crown (Tom Hanks) är en medelålders man som har ett inte allt för upphetsande jobb på ett köpcenter som butiksbiträde. Han trivs dock med sitt jobb och i övrigt vardagens tristess, men n...   Läs mer »

Albion
2019-04-01
Att kalla denna film för medioker är att ge den ett erkännande som inte belyser sanningen. Tom Hanks som regissör och dessutom har han övertalat (?) Julia Roberts att medverka. Så långt låter väl allt ofarligt och ganska lovande. Men det här hinner inte ens börja förrän man vrider och vänder på sig av ren vämjelse. Nej, platt fall för denna film och betyget blir en stark 1;a till slut, dvs 1+
Portugallien
2017-07-04
Körsbär
2016-11-07
Må bra känsla får jag då inte av denna film som många andra känner av att döma på kommentatorsfältet. Många karaktärers beteende i denna film är så udda och totalt obegripliga och skulle då inte anses vara i närheten av normala i ett samhälle. Meeeen men, känslan man ska få är att man aldrig ska ge upp och försöka hålla sig på tå (inte bli för alldaglig o tråkig). Visst fine, känslan infrias men filmen i sig är rätt så tråkig. Blir en svag tvåa .
Bomkia
2016-09-04
Otroligt tillgjord feel-good som funkade helt ok för mig. En sån där film som är väldigt långt ifrån verkligheten men du ändå sitter och småler åt. 3a.
2015-05-23
Vill man skulle man nog kunna plocka isär och kritisera både trävärdighet och ärlighet i filmens scener men för mig är film i denna genren verklighetsflykt och avslappning. Med dessutom två av filmhistoriens mest charmiga skådespelare(Tom Hanks, Julia Roberts) så trivs jag ypperligt. Feelgood, charm och lättsam dramakomedi var precis vad jag behövde just nu. 3+
cruze
2015-04-04
Känns som ett extra långt avsnitt av nån sitcom typ Community. Välspelad, charmig, platt och förutsägbar.
badpanda1606
2015-04-03
Godkänd feel-good!
uncle_funk
2015-04-01
Tom Hanks som manusförfattare och regissör... finns väl bättre.
LTT86
2014-08-17
Jag tror faktiskt att Julia Roberts var mer uttråkat i filmen än vad jag var.
ebbavon
2014-06-29
Väldigt trevlig, charmig och söt. Och utan en enda trovärdig eller ärlig scen. 2