3.1

Larry Flynt - skandalernas man

Larry Flynt kom från fattiga förhållanden. Som barn tillverkade han själv hembränt för att få ihop till pengar. Som äldre startade han en strippklubb med sin bror, och så småningom ett nyhetsblad för klubben. Nyhetsbladet utvecklades till Hustler Magazine. Flynt tyckte att Playboy var ett skämt med sina oskarpa, ofarliga bilder och krångliga artiklar ingen ville läsa. Hustler blev genom utmanande bilder och bättre artiklar snabbt en succé i början av 70-talet.

Originaltitel The People vs. Larry Flynt
Regissör Milos Forman
Manus Scott Alexander, Larry Karaszewski
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Courtney Love, Edward Norton, Brett Harrelson, Crispin Glover, Vincent Schiavelli, Miles Chapin, James Carville, Richard Paul, James Cromwell, Donna Hanover, D'Army Bailey, Burt Neuborne, Jan Triska, Norm MacDonald, Cody Block, Ryan Post

Skapad 2019-11-09 av BobbyPeru
Larry Flynt - skandalernas man var rätt kontroversiell när den kom. Inte så konstigt egentligen, för den handlar nämligen om porrkungen Larry C. Flynt. Tillsammans med förtexterna får vi se n...   Läs mer »

Redheaded
2019-05-25
Woody Harrelson glänser i denna! Mycket bra!
andybrando
2019-05-19
Rafflande berättelse. Harrelson är perfekt som den nyckfulla utgivaren, Love är absolut rätt som hans okonventionella hustru och Norton utmärkt som hans hårt prövade advokat. Den slutliga uppgörelsen i högsta domstolen är superdramatisk.
BarryHero
2019-05-09
Viktig film om det första tillägget och yttrandefriheten där Woody Harrelson briljerar i sin roll som Larry Flynt och Edward Norton och Courtney Love är eminenta med. Välgjord biopic av duktige Milos Forman som gjorde denna film pga det viktiga ämne den behandlar.
Starkbröl
2019-04-13
Bra, intressant, rolig. Courtney Love är makalöst bra men spelar väl å andra sidan sig själv, typ.
2017-10-21
helt ok
AddeColciago
2017-09-20
Standarddrama enligt biopic mall 1A. Fascinerande livsöde dock.
RustyFilm
2017-02-02
Det här handlar om Larry Flynts liv och leverne, om hur han byggde upp porrblaskan Hustler Magazine. Larry kämpade hårt för att vidmakthålla blaskans styre och dess innehåll. Har svårt att tro att den här skruvade historian verkligen återspeglar Larrys gärningar så korrekt att det borde få kallas biografi, men det ska ju bli en munter film också. Rockstar Courtney Love (fru Althea Flynt) bidrar stort till munterheten. En helt fantastisk skådespelarinsats av henne. I övrigt tycker jag det hela är segt och nästan tråkigt.
MaxMackan
2017-01-15
Så jävla underbar. Forman gjorde mästerliga fiktionaliserade biopics. Och använde dem för att berätta helt andra saker än om personerna de handlade om. Den här kan säkert höja sig vid en andra titt.
Engravadlax
2016-10-12
En fiktionaliserad tolkning av Larry Flynt hade kanske varit roligare än en biopic, för humorn är lite i vekaste laget.
2016-10-08
Mästerverk! Väldigt bra story, väldigt bra skådespelare, mycket bra musik och skön humor. Helt klart en av Formans bästa!