3.4

Larry McMurtry's Streets of Laredo

Den f.d. Texas Rangern Woodrow Call från "Lonesome Dove" är tillbaka, som prisjägare. Hans uppdrag är att spåra upp tågrånaren Joey Garcia och föra honom till galgen. En lång och farlig jakt börjar, och Woodrow inser snart att den hänsynslöse brottslingen är den farligaste man han någonsin ställts inför.

Originaltitel Streets of Laredo
Regissör Joseph Sargent
Manus Larry McMurtry, Diana Ossana
Genre Western, Mini-serie, Drama, 90-tal
Skådespelare James Garner, Sissy Spacek, Sam Shepard, Ned Beatty, Randy Quaid, Wes Studi, Charles Martin Smith, George Carlin, Alexis Cruz, Kevin Conway, James Gammon, Tristan Tait, Sonia Braga

mahasarakam
2018-01-17
En mycket välgjord och underhållande western. Tyvärr spelas det över i några biroller och slutet känns utdraget, men James Garner är bra och Sissy Spacek fantastisk.
2017-10-29
Mat1az
2015-10-23
Jon Voight var ett het OK substitut för Tommy Lee Jones i Return to Lonesome Dove. Därför var jag lite skeptisk till att se James Garner ta över i denna. Men Garners tappning av Woodrow Call är inte alls usel. Gillar att han pratar på samma sätt som Tommy Lee Jones, något jag faktiskt saknade med Voights version. Sam Shepard känns dock helt fel som Pea Eye. Känner heller inte alls igen karaktären från Lonesome Dove och Return to Lonesome Dove, denna Pey Eye känns betydligt yngre. Personligen har jag svårt för Alexis Cruz som Joey Garza. Jag tycker karaktären är otroligt jobbig och jag gillar inte Cruz över huvudtaget. Men det är väl en smaksak. Kevin Conways Mox Mox och Randy Quaids John Wesley Hardin är dock två riktigt älskvärda fula fiskar. Som ett stort fan av Lonesome Dove är denna klart sevärd. Berättelsen känns dock lite tunn och utdragen, även om denna bara har tre avsnitt jämfört med de två tidigare seriernas fyra. Den har en hel del stunder då den går på botten. Men även en hel del höga toppa, som när Woodrow bankar skiten ur fångvaktaren. Sista avsnittet kändes klart svagast. Blir oerhört sugen på att läsa böckerna.
2014-12-30
När jag plockade åt mig "Return to Lonesome Dove" på Discshops 10-kronorsrea så fick även "Streets av Laredo" hänga med för även där handlar det om karaktären Woodrow Call. Ännu en riktig duktig skådis som iträder sig rollen som Call dvs. James Garner. Även om "Streets of Laredo" underhåller så är det bara för stunden och då "Lonsesome Dove" och "Return to Lonsesome Dove" är två magiska miniserier så blir "Streets of Laredo" aldrig mer än bra. 3+
SalotSar
2011-12-26
socialabsurdistisk western :)
mrHL
2010-03-16
Nej det här var inte bra, tvåan hänger löst. Verkligen löst.
Sandur
2009-07-06
detta var bra! men denna filmen faller lite precis som boken, när gus inte är med. han var alltid där med humorn :)
Kurosawafan
2007-12-16
sköpnt med westernserier när man är sugen på lie slow action och natur...når inte lnesome dov's höjder men bra
WederLight
2007-10-30
Inte i närheten av underbara Lonesome Dove, men helt ok ändå. De skulle fyllt filmen lite mer, kändes tom ibland. Kunde kanske anstrangt sig lite mer i storyn och ibland kändes skådisarna dubbade.

2007-01-29
Produktionsmässigt håller den en rätt bra klass. Men manuset är ganska fånigt och dialogen är usel. Fungerar att se, men den är en bra bit ifrån Lonesome Dove.