2.3

LasseMajas detektivbyrå - Von Broms hemlighet

Lasse och Maja hittar en gammal mystisk kista. Den visar sig tillhöra den excentriska släkten Von Broms. Ett flera hundra år gammalt släktbråk blossar upp, och plötsligt är kistan stulen. Vem vill stjäla kistan och varför?

Originaltitel LasseMajas detektivbyrå - Von Broms hemlighet
Regissör Pontus Klänge, Walter Söderlund
Manus Malin Nevander
Genre Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Amanda Pajus, Lukas Holgersson, Peter Magnusson (II), Kajsa Ernst, Adam Pålsson, Tomas Norström, Sten Elfström, Suzanne Ernrup, Nassim Al Fakir, Sara Sommerfeld, Magnus Roosmann, Henriette Steenstrup

KyLLo
2015-11-28
LasseMajas detektivbyrå har aldrig varit någon personlig favorit. Jag gillar bättre familjedeckare som Barnens detektivbyrå och klassiska Scooby-Doo! Det blir för tillgjort och fånigt i tv-serien och filmerna om LasseMaja. Jag är rädd att barn kan ha svårt att hänga med i vad som händer och sägs. Repliktempot är riktigt högt och man märker att barnskådespelarna har svårt att klara tempot utan att snubbla på orden. Barnskådespelarna är till synes debutanter och gör det ändå bra. Båda verkar otroligt avspända, taggade och orädda. Jag måste också nämna att filmen är ganska välgjord. Det känns att de har lagt ned tid på detaljerna i det visuella, inte minst färgerna.
MinotaurKing
2014-07-02
sämst! usch!
mumiemonstret
2013-11-13
Tycker inte att den borde kategoriseras som "familjefilm" eftersom det nästan inte finns nånting som tilltalar vuxna.
mumiemonstret
2013-11-13
Jag trodde på allvar att slutklämmen i filmen skulle bli att de stämde Björn&Benny på miljonbelopp för upphovsrättsbrott. Det hade varit roligare och ungefär lika otroligt.
bizon
2013-10-20
Ganska usel och onödigt krånglig för barn. Att de håller på och använder iPads hela tiden stör något enormt i en miljö som annars känns som 50 -tal. Sonen, 5 år, hängde inte riktigt med men tyckte den var spännande.
Angeliana
2013-10-20
såg den på bio med systersonen, och han uppskattade den verkligen (vilket var det viktigaste). Små söt :)