3.2

Last Hero in China

Wong råkar öppna en kung fu-skola vägg i vägg med en bordell och kommer ett gäng kidnappare på spåren. Det hela slutar med en inte helt allvarlig lejondans där Jet Li utklädd till kyckling slåss mot dansare i en tusenfotingsdräkt!

Originaltitel Wong Fei-hung chi tit gai dau neung gung
Alternativ titel Claws of steel
Regissör Wong Jing
Manus Jing Wong
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Jet Li, Chan Pak-cheung, Dicky Cheung, Sharla Cheung, Chu Chung-shun, Chu Tee-wor, Chung Fat, Anita Yuen, Yuen King-tan, Leung Kar-yan, Gordon Liu Chia-hui

dudson
2013-02-18
Helsjuk kung fu rulle med kanske världens mest underhållande film skurk=) han sadist garvar konstant åt andras elände&lidande heheee)..3+ tack vare film boven..
Cybot
2012-02-02
Skön rulle med bra kung fu. Lite taskig handling bara. Filmer som tex Fong Sai Yuk är av mycket större värde!
duvet
2009-03-04
Schyst drunken style Li tar till i slutet =) Tycker det blir bra mycket roligare humor i en film som Fong Sai Yuk, fast kycklingdräkten är skön.
joylove
2008-10-29
kul film
apmannen
2008-06-27
Grandios.
Caasimolar
2008-01-17
Ännu en film med Jet Li som Huang Fei-Hung. Mycket oseriös och faktiskt riktigt bra. Liu Chia-Hui, som är en av mina favoritskådespelare i kinesiska filmer (och som faktiskt är 4:e i led efter Huang Fei-Hung som mästare i Hung Gar) gör också en roll i denna, en liten roll, dock. Hade hellre sett honom som Huang, men det hade han nog inte gått med på.
Martain
2006-12-13
hehe rolig ju.

2006-10-06
Snygga moves men Jet Li och humor är ingen bra kombination.
ilkka
2006-08-13
Riktigt dålig Jet Li-rulle. Jet Li och komedi funkar bara inte.
snakiee
2006-03-02
såg ju inte hela eftersom jag somnade. men jag tror jag kan konstatera att den sög. ett par sköna fighter iofs.