3.3

Last Hurrah for Chivalry

Filmen handlar om vännerna Cheng San och Green Suit och deras kamp mot fienden Pai Kang.

Originaltitel Hao xia
Regissör John Woo
Manus John Woo
Genre Action, Drama, 70-tal
Skådespelare Damian Lau, Lee Hoi-san, Kuo Sheng, Pai Wei, Fung Hark-on, Lau Kong

myslas
2019-04-06
Non stop action, som sig bör när John Woo står bakom. Underhållande med snygga svärdfajter och oväntat mycket humor. Kanske inte världens mest övertygande handling men jag gillar sista delen riktigt mycket.
wyldmammoth
2007-03-31
Trodde den skulle vara en "en i mängden"-film inom den här genren men jag blev mycket positivt överraskad. Lätt bästa filmen jag sett av John Woo. Som flera nedanför redan sagt: "Detta är så nära en femma man kan komma", "snyggt koreograferade" och "makalöst läckra svärdfighter", "hade fått en femma om den varit lite mer spännande". Kan bara hålla med.
peterclash
2005-04-23
Hade fått en femma om den varit lite mer spännande. Coolt med svärdsfighting i regn.
Bomkia
2005-01-07
Ganska normalt asiatisk fighting/svärdsfilm från 70-talet. Jag är inget direkt fan, men det är väl helt ok. En normal trea.
Filmgalning
2003-10-05
Bra och snyggt koreagraferade fighter och en hel del blod också faktiskt. Hur bra som helst.