3.4

Last train to Freo

Runt midnatt en het sommarnatt tar två kåkfarare det sista tåget till Fremantle. De är uttråkade och sugna på bråk och börjar skoja och tjafsa om sitt intetsägande liv - ända tills en vacker ung juridikstuderande kvinna kommer in ensam i vagnen till synes ovetande om att vakterna på tågen strejkar. Fängslade av kvinnans trotsiga framtoning skruvar de två männen på sin något udda charm i en kamp om hennes uppmärksamhet. Men den unga kvinnan överraskar dem. Och när två passagerare till kliver på tåget några stationer senare förskjuts maktbalansen på ett helt oväntat sätt.

Originaltitel Last train to Freo
Regissör Jeremy Sims
Manus Reg Cribb
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Steve Le Marquand, Tom Budge, Gigi Edgley, Glenn Hazeldine, Lisa Hensley, Reg Cribb

2012-06-20
Jag är rätt så svag för dialogdrivna kammarspel i realtid. Är de dessutom småskitiga och bjuder på en och annan vändning så är det ju ännu bättre. Men här funkar det inte alls. Styltig och babblig dialog, överspelande skådisar och långsökta bakgrundshistorier gör att trovärdigheten är låg, och därmed även åtminstone mitt intresse för karaktärerna. En besvikelse! (6+/15)
KillerPutte
2010-07-05
(rek.4) Grymt att få ut så mycket kvalitet av såpass lite. Makalös intressant karaktär/skådespelare den där apache-tatuerade busen måste jag säga, ser gärna 47 filmer till med honom och hans underbara australiensiska dialekt!
JWolff
2010-05-09
Snygg film! Intuitiv fyra, njaa... osäkert. Absolut sevärd film!

2010-05-09
Riktigt bra. För oss som sett Farscape är inte alla skådespelare helt okända... Tom Budge är inte heller okänd, tvärt om, han har gjort en hel del bra under åren.
BenHur
2009-06-24
Har man sett den här filmen, så kommer man framöver att gallra i sitt filmval om man vill se ovanliga och starka karaktärsskådespelare.
Kottknut
2009-05-28
Oväntat bra! Värd att se.
Masjävel
2009-05-02
läskigt spännande och med en tragisk och oväntad vändning i slutet
Bonebreaker
2008-02-01
Inte helt tokig iaf. 3+
hsunk
2007-12-19
Jag hade inga som hellst förväntningar på den här filmen. Okända skådespelare och inte en kotte som har kommenterat den här. Den var riktigt bra faktiska. Bra filmat och väldigt oförutsägbar. Den första halvtimmen sa inte så mycket men sen vände det och blev en intressant film. Stark fyra för min del. Se den!