2.7

Låt oss älska

Världens rikaste man letar någon som äskar honom och inte hans pengar. En dag får han nys om en ny teaterproduktion som går ut på att förlöjliga honom. Han beger sig dit och lyckas få huvudrollen - som sig själv!

Originaltitel Let's Make Love
Alternativ titel The Billionaire
Regissör George Cukor
Manus Norman Krasna, Arthur Miller, Hal Kanter
Genre Komedi, Romantik, Musikal, 60-tal
Skådespelare Marilyn Monroe, Yves Montand, Tony Randall, Frankie Vaughan, Wilfrid Hyde-White, David Burns, Michael David, Mara Lynn, Dennis King Jr, Joe Besser

Raimo_1985
2017-01-23
Väldigt rolig, men på tok för lång. Jag fattar grejen efter en timme ungefär. Yves Montand är skitrolig. Den andra killen också, den sliskiga. Vad han nu heter? Marilyn Monroe är ruskigt förtjusande. Jätteroligt när Bing Crosby dyker upp.
2015-01-05
Detta är inte en film som, hos mig, lämnar några större spår och i fallet Marilyn Monroe så är det inte en av hennes starkare eller intressantare roller. Istället är det Yves Montand(Fruktans lön) som imponerar på mig. Förutom Yves Montand bidrag till filmen så är det tre cameos som jag tar med mig dvs. Milton Berle, Bing Crosby och Gene Kelly. Dessa tre stjäl stora delar av filmen i sina små roller.
AmyTatti
2012-12-01
Finns en del bra scener, men Yves Montand passar inte in, saknar charm i min bok.
Astrojacob
2012-08-31
Min 22:a Marilynfilm. Ingen av hennes bättre men kul idé och kul med Crosby o Gene Kelly som Cameos. Lättsam, lättsmält och helt ofarlig Trea.
farbrorslump
2011-10-15
Sällsynt fånig till och med för att vara en musikal. Man kan undra vad Arthur Millers bidrag till manuset var!
kennert
2010-07-25
På gränsen till fånig.
Intro
2010-03-11
Feeeey!
thefox
2010-02-21
Tillhör kategorin bättre Monroefilmer och det beror främst på regin. Utsökt foto, särskilt i dem svarta partierna.
LoisLong
2009-08-13
En av de sämsta Monroefilmer jag sett. Dåliga sånger och oinspirerat manus.
tinytears
2009-03-22
usch vad sorgligt dålig. Stackars Marilyn som var tvungen att vara med i en sån här gubbsjuk meningslös film.