2.5

Låt pengarna rulla

Världens rikaste man genomför med sin adoptivson en serie practical jokes och bluffar för att visa att människor är villiga att göra vad som helst för pengar.

Originaltitel The Magic Christian
Regissör Joseph McGrath
Manus Terry Southern, Peter Sellers, Graham Chapman, Joseph McGrath, John Cleese
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Christopher Lee, Peter Sellers, Ringo Starr, Raquel Welch, Isabel Jeans, Tom Boyle, Richard Attenborough, Laurence Harvey, Roman Polanski, John Cleese

Dutch
2013-11-11
Brittisk humor är inte alltid lyckat. Har sina moments dock.
Linusia
2010-09-21
När jag såg om filmen efter 40 år eller så, så blev jag imponerad av den. Var den så bra? Ja det är den. Skönt att inte allt förändras med åren...
2007-12-02
Fortfarande en mycket märklig film, som får klättra upp ett betygssteg nu när jag har sett den en andra gång.

2007-09-09
Lustig film med Ringo och Sellers!! Kul figurer som dyker upp på sina ställen, jag gillar roddarna. Starr var ju riktigt kul på vita duken.
2007-01-26
Mycket märklig film som måste ses om. En tvåa tills vidare.
krck
2006-08-27
jag tycker den håller bra! i alla fall humor-mässigt. Yul Brynner som transa på båten och en deppig Roman Polanski var en utav flera kul detaljer.
RubberSoul
2006-01-24
Svag trea, men sevärd för att Ringo är med och så klart Peter Sellers. Vilken duo!
W.Andersson
2004-11-13
Absurd och rolig. Tyvärr håller den inte riktigt i längden!
NoWireHangers
2004-06-20
väldigt ojämn, svag trea.
Matewan
2004-02-08
"Grand is the name and money is the game. Would you care to play?" Den är inte bra, men den är inte heller dålig. Men den är skvatt galen.