1.6

Latin Dragon

Efter att ha överlevt ett krig möter Silva sin värsta fiende när han inser att gatugängen helt tagit över området där han bor. Han vill inte leva efter brottslingarnas principer men i stället för att ta till vapen beslutar han sig för att slåss mot busarna med sina nävar, sitt mod och sin vilja som en livs levande och modern kampsport – superhjälte… Men är fienden alltför överlägsen? Det går nämligen upp för Danny att den mäktige och korrumperade senatorn Bishop Thorn och torpeden Frank också är hans motståndare…

Originaltitel Latin Dragon
Regissör Scott Thomas (II)
Manus Scott Thomas (II)
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Gary Busey, Fabian Carrillo, James Hong, Lorenzo Lamas, Robert LaSardo, Deron McBee

dudson
2014-09-15
Menlös och livlös b action rulle. Med en träig latino hjälte. Men var skoj med blekta Busey&Lamas. 1+
2014-02-17
Latinos så som de alltid porträtteras på film fightas runt och skjuter. Nån tafflig story om ära och landområden där det mest tragiska är att Lamas blonda henchman är den största behållningen.
menschenfeind
2013-12-29
Uselt musikval. Lorenzo får alldeles för lite utrymme som fjuttig henchman, men dominerar totalt de scener där han är med.
Zok
2010-07-12
Klarar sig till tvåan, beroende på att jag fick lite underhållning. I övrigt var det mycket som kunde varit bättre.
Yubi
2008-07-30
Som alla säger en dålig B-film. Funderar på om det finns förmildrande omständigheter (som att Lorenzo Lamas tas av daga ed) men visst är det svårt att hitta. Ligger och väger mellan en etta och tvåa trots detta, eftersom jag var någorlunda road av filmen på samma sätt som av många mer högbudget-varianter av B-filmer. För nu dock, en stark etta.
entalpi
2005-10-30