2.4

Lattjo med Boccaccio

Teaterdirektören och kompositören Sten Rampe är tillsammans med revyförfattarna Svend Blom och Ulrik Blad på väg till Stens sommarstuga, där de ska arbeta med en revy. De åker bil och råkar plötsligt ut för punktering. Ödet sammanför dem med sju unga kvinnor, vars bil drabbats av samma olycka. Kvinnorna tar tacksamt emot den hjälp de erbjuds, men när de åker vidare, får de av misstag med fel domkraft. Den måste ju lämnas tillbaka

Originaltitel Lattjo med Boccaccio
Regissör Gösta Bernhard
Manus Stig Bergendorff, Gösta Bernhard
Genre 40-tal
Skådespelare Svend Asmussen, Gösta Bernhard, Git Gay, Kai Gullmar, Douglas Håge, Stig Järrel, Arne Källerud, Carl-Gustaf Lindstedt, Barbro Elfvik

Redheaded
2019-03-23
Ömsom vin, ömsom vatten... Skitkul då och då! Älskar Bernhards humor! Här återfinns den kända "Då tar vi tagelskjortan på"! Att Stig Järrel klipps in som sig själv ett par gånger tycker jag är väldigt roligt! Men man får vara lite lättroad...
Memmem
2016-10-04
Bernhardsk komedi! Ännu en komedi av Gösta Bernhard, och som vanligt inte riktigt bra, men inte heller dålig. Som brukligt förekommer ett flertal sköna kvinnor i hans filmer, denna gång är de sju, i brist på ett bra manus. Handlingen lånar lite av berättelsen från Boccaccios verk Decamerone, därav filmens titel. Tre män åker till en sommarstuga för att skriva revy, men får punktering. Samtidigt åker sju kvinnor till en annan sommarstuga för att förbereda en mannekänguppvisning. men de får också punktering. De sköna kvinnorna får hjälp av karlarna, som sedan åker till deras sommarstuga för att få tillbaka en domkraft. Herrarna stannar över natt. Det intressantaste med denna film är de spelade korta utdragen ur Decamerone, men hela handlingen är i övrigt mindre bra. Skådespelarna spelar lite okoncentrerat och väcker inte så många skratt. Fotot är som vanligt, men ljudet är tyvärr dåligt. Betyg: 2
FabianBom
2015-11-04
helt ok
NtoNW
2013-03-19
Nä, det blev inte så bra det här. Det i och för sig någon kul detalj men inte mycket mer.
kennert
2013-03-10
Urfånigt.
oliver_twistor
2013-03-05
Nja. Den hade sina roliga stunder, men filmen var på det stora hela rätt larvig.