2.8

Laura

Skuptören Paul träffar för första gången på många år en gammal kärlek, men är mer intresserad av kvinnans femtonåriga dotter Laura, som ser ut precis som hennes mor gjorde när Paul var förälskad i henne.

Originaltitel Laura, les ombres de l'été
Alternativ titel Shattered InnocenceLaura, Shadows of a Summer
Regissör David Hamilton
Manus David Hamilton, Joe Morhaim, André Szots
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Maud Adams, Dawn Dunlap, James Mitchell (III), Pierre Londiche, Thierry Redler, Maureen Kerwin

RustyFilm
2019-12-21
Har inte sett något av David Hamilton innan (inte heller hört talas om honom). Därför lite googlande. Han var tydligen en mycket välkänd brittisk fotograf så känd att han fått en fotostil uppkallad efter sig "Hamilton Blur". Även ett antal filmer regisserades av honom på 70 och 80 talet. Den här filmen har förmodligen mycket av ”Hamilton Blur” för här är det ett överflöd av vackra bilder med ett sensuellt och drömlikt skimmer. Mycket naket men inte ”porrigt”. Även soundtracket går i samma stil som bilderna behagligt lättsamt och lite ”poppigt”. När det kommer till manus och regi är det värre, det är mycket banalt och tillför inte mycket. Det är mest ett staffli för att hålla upp de sköna bilderna.
Korben_Dallas
2013-08-01
Den var grym, mysig ungt snusk för den med lite öppet sinne. Plus i kanten - go passande musik (nåt dem var bättre på förr)