2.9

Laurel Canyon

Efter sin läkarexamen från Harvard, återvänder Sam med sin flickvän Alex till Los Angeles. Sams mamma är en framgångsrik musikproducent som röker på och tillfälligtvis är förälskad i en rocksjärna. Sam och Alex hamnar på kollisionskurs när deras kontrollerade värld konfronteras med en helt ny livstil fylld av fest och rock'n'roll.

Originaltitel Laurel Canyon
Regissör Lisa Cholodenko
Manus Lisa Cholodenko
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Frances McDormand, Christian Bale, Kate Beckinsale, Natascha McElhone, Alessandro Nivola, Lou Barlow, Russell Pollard, Imaad Wasif, Mickey Petralia, Melissa De Sousa, Rick Gonzalez

Roswall
2015-10-29
Bra skådespelare som presterar mindre bra. Schablonartade karaktärer och en förutsägbar berättelse gör mig besviken.
nikdelarge
2013-12-16
Filmen tilltalar mig. Mycket bra film!

2013-05-20
galet bra
JimCarrey
2013-03-25
Väldigt välgjort och fint och enda anledningen att det inte blir fyra är nog att en del grejer kändes för lika the kids are alright som jag redan sett. Kul kuriosa är att den kanadensiska skitfilmen Take This Waltz från 2011 verkar ha snott en del beskrivningar från den här rullen 3+
staynow
2013-03-12
skön slutscen. å bale och mcdormand är alltid bra men vad ville den här filmen säga egentligen? ingenting...
nathaliew
2012-05-04
Nej, det var ingen höjdare trots bra skådespelare. mest tråkig och ointressant.
VincentMalloy
2012-04-10
Omslaget ser ut som GTA. Ville bara säga det :-D
Canaletes
2011-11-19
Rätt skön film o kolla på. Inget jättebra eller dåligt. Handlar bara i princip om människors vanliga liv och hur det kan bli obehagliga situationer mellan varann med mera. Framsidan av filmen påminner mycket om GTA Vice City. 5.5/10
larox
2011-10-15
Vitamininjektion! Skönt att betrakta livet från olika sidor. Typisk skildring av musikbranschen, verklighetstroget. Två världar som konfronteras med olika värderingar - om än inte särskilt öppet. Vad är rätt och vad är fel, vem avgör.
Blink182
2009-04-16
Tungt skådespel av McDormand och Bale. Dialogen och den härliga storyn gör den här filmen bra