3.3

Layer Cake

Layer Cake handlar om en framgångsrik och sofistikerad kokainlangare som planerar att förtidspensionera sig. Hans motto är att hålla en låg profil och bara handla med folk han känner tills det är dags att dra sig ur. Men när han bestämmer sig för att sluta så får han ett sista uppdrag, att hitta chefens gamle vän magnaten Edwards försvunna dotter. För att ytterligare komplicera saken så finns det plötsligt en miljon ecstasytabletter som han förväntas kunna sälja.

Originaltitel Layer Cake
Alternativ titel L4yer Cake, L4yer Cak3
Regissör Matthew Vaughn
Manus JJ Connolly
Genre 2000-tal, Thriller, Kriminalare, Action
Skådespelare Daniel Craig, Colm Meaney, George Harris, Sally Hawkins, Michael Gambon, Tamer Hassan, Tom Hardy, Kenneth Cranham, Louis Emerick, Stephen Walters, Jamie Foreman, Sienna Miller, Marcel Iures, Dexter Fletcher, Steve John Shepherd, Ben Whishaw

Skapad 2019-12-09 av Rollywood
Invecklad knarkhistoria med Daniel Craig i en av hans första riktigt stora huvudroller. Baserad på en bok av J.J. Connolly som också skrev manus till filmen. Detta är historien om en framgångsri...   Läs mer »

Hogman
2017-01-03
En Lock Stock light, märks att Vaughn jobbat åt Ritchie. Underhållande är den trots allt, ger den en sjua på imdb.
abnormal
2015-08-17
Nej. Haffsig, konstig volym, dålig musik.
Dicken96
2015-07-13
Min typ av film. Älskar brittisk kriminaldrama!
Bumsi
2015-05-15
Försöker vara Guy Ritchie, misslyckas fatalt.
Solidus
2015-05-14
Brittisk gangsterfilm som kräver att du hänger med i handlingen. Matthew Vaughn har tidigare varit en medhjälpare till Guy Ritchie när han filmade "Lock Stock..." och "Snatch", vars anda känns igen i "Layer Cake" fast med mer allvar än humor. Det är en snygg och genomarbetat produktion som aldrig tappar fart. Tumme upp!
Boondock_saint
2015-03-19
Välgjord, men inte fullt så smart som den vill vara. Slutet höjer nästan betyget till en fyra.
2014-11-18
Engelsk film i samma anda som "Lock Stock.." och "Snatch" men som väljer att tona ner humorn och istället satsa på en mer allvarligare framtoning. Trots att jag är stor fan av de två nämnda filmerna tycker jag denna film vinner på det och visar sig bättre än dessa två filmer. Daniel Craig visar här att han är det rätta valet i rollen som BOND. 4-
Fred12
2014-09-29
Ingen vidare film. Handlingen känns rörig.
FUR
2014-09-06
Snygg och smart på sitt vis, men utan någon djupare poäng.
Qhunden
2014-08-04
Onödigt rörig, lite väl mycket som ska in på så lite speltid.